دلایل نشت روغن کمک فنر موتورسیکلت – علت و راه حل

دلایل نشت روغن کمک فنر موتورسیکلت

سیستم تعلیق موتورسیکلت دارای اجزای مهمی برای اطمینان از رانندگی راحت است. این قطعات، از جمله کمک فنرها، به مرور زمان فرسوده می شوند و ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند. برخی از سایش ها ممکن است با نشت نشان داده شود. دلایل نشت روغن کمک فنر موتورسیکلت چیست؟ کمک فنر موتورسیکلت شما نشتی دارد زیرا فرسوده شده است و اورینگ ها نیاز به تعویض دارند. این آسیب ناشی از پایین آمدن به بیرون بوده یا در داخل آن خوردگی رخ داده است. نشتی کمک فنر موتور سیکلت به معنی خروج مایع هیدرولیک است که باعث می شود کمک فنر اثر کمتری داشته باشد و باید در اسرع وقت تعمیر شود.

خرید موتور سیکلت و راندن آن باید سرگرم کننده و راحت باشد. کمک فنری که نشتی دارد می تواند به معنای یک سواری ناهموار باشد و آن را برای شما ناراحت کند. درک اینکه چرا کمک فنر موتور سیکلت نشت می کند به شما کمک می کند تا بفهمید که چه اقداماتی باید انجام دهید تا موتورسیکلت خود را در فرم عالی نگه دارید.

علت نشت روغن کمک فنر موتورسیکلت

ابتدا، بیایید توضیح دهیم که کمک فنر موتورسیکلت چگونه کار می کند تا بتوانید بهتر بفهمید که چرا و از کجا این نشتی می آید. با پرشین سیکلت فروشگاه خرید موتور سیکلت اقساطی همراه باشید.

اصطلاح کمک فنر در موتورسیکلت معمولاً به کمک های عقب و مکانیزم ضربه جلو به عنوان شاخک های جلو گفته می شود. همچین ممکن است به شاخه های های جلو به عنوان کمک فنر اشاره کنند. اصل در این مقاله یکسان است و هم برای کمک فنرهای عقب و هم برای شاخه های جلو قابل اجراست. شاخک های جلوی یک موتورسیکلت نیز دارای فنر هستند، آنها مانند کمک فنرهای عقب فقط در داخل هستند نه بیرون. همانطور که گفته شد، گاهی اوقات کمک فنرهای عقب اصلاً سیستم هیدرولیک ندارند و فقط فنر دارند. این معمولا در موتورسیکلت های قدیمی دیده می شود.

کمک فنرهای موتورسیکلت یک جزء بسیار مهم است. آنها برای جذب انرژی ایجاد شده توسط دست اندازهایی که در هنگام سواری در جاده برخورد می کنید و راحتی بیشتری ایجاد می کنند ساخته شده اند. کمک فنری که نشتی دارد به این معنی است که به درستی کار نمی کند. بدون کمک فنر مناسب، شما با یک سواری ناخوشایند روبرو می شوید و به عنوان یک سوار در معرض خطر قرار می گیرید. کمک فنرها باید دست اندازهای جاده را جذب کنند، اما وقتی کار نمی کنند، به این معنی است که شما دست اندازها را جذب می کنید. این خطر سقوط شما را افزایش می دهد!

کمک فنر موتور سیکلت که به عنوان “دمپنر” نیز شناخته می شود، دارای دو جزء اصلی است: یک فنر و یک پیستون. در حین موتورسواری، به برجستگی هایی برخورد می کنید که باعث بالا و پایین رفتن کمک فنر می شود. این امر باعث فشرده شدن سیال هیدرولیک داخل پیستون می شود که به نوبه خود باعث می شود پیستون به آرامی حرکت کند و بسیاری از ارتعاشات ناشی از ضربه را جذب کند. در اصل، انرژی زیادی را که یک ضربه می تواند در موتورسیکلت ایجاد کند، کاهش می دهد.

دلایل نشت روغن کمک فنر موتورسیکلت

شایع ترین دلیل نشت کمک فنر صرفاً فرسوده بودن آن است. پس از گرفتن هزاران ضربه، کمک فنر شروع به فرسوده شدن کرده و مایع داخل آن را خارج می کند. اورینگ‌ ها معمولاً اولین‌ هایی هستند که از بین می‌ روند، بنابراین ابتدا آن‌ ها را بررسی کنید.

دلیل دیگری که باعث می شود کمک فنر موتورسیکلت شما نشت کند این است که ممکن است اخیراً به یک دست انداز بزرگ برخورد کرده باشید. این می‌ توانست باعث شود که کمک فنر به “پایین” برسد. این بدان معناست که کمک فنر از حد طراحی شده خود فراتر رفته و در نتیجه به برخی از اجزاء آسیب وارد شده است.

در صورت بارگذاری بیش از حد موتور سیکلت، کمک فنر موتورسیکلت شما نیز ممکن است رخ دهد. این بدان معناست که وزنی که موتورسیکلت حمل می کند برای ضربه زدن بسیار زیاد است. اگر قصد دارید یک سفر طولانی با موتور سیکلت خود داشته باشید، حتماً بسته های سبک را جمع کنید و محمدویت وزن را از طریق دفترچه راهنمای مالک یا وبسایت سازنده جویا شوید.

در نهایت، یکی از رایج ترین دلایل نشتی کمک فنر موتورسیکلت می تواند به دلیل خوردگی باشد. این معمولاً به دلیل آبی است که راه خود را در داخل کمک فنر پیدا می کند و شروع به زنگ زدن و آسیب رساندن به اجزا می کند. همچنین می تواند پوشش های بیرونی را خورده کند که قسمت های داخلی را در معرض عناصر قرار می دهد. هنگامی که زنگ زدن اتفاق بیفتد، ساختار به خطر می افتد و اثربخشی آن به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.

رفع نشتی کمک فنر موتور سیکلت

هنگامی که متوجه علت روغن ریزی در موتور سیکلت خود شدید، مهم است که در اسرع وقت به آن رسیدگی کنید. کمک فنر موتورسیکلت شما را روی صندلی خود نگه می دارد و احتمالاً می خواهید آن را همینطور نگه دارید. اگر کمک فنر ضربه ها را جذب نمی کردند، به راحتی از موتورسیکلت خود پرتاب می شوید.

کمک فنری که نشتی دارد کمی متفاوت از یک نشتی معمولی به نظر می رسد. خواهید دید که خاک و زباله در قسمت پایینی کمک فنر که درزگیرها هستند شروع به جمع شدن کرده اند زیرا روغن آن را جذب می کند. شفت ها زمانی که به طور معمول باید کاملاً خشک شوند روغنی خواهند بود.

مطمئن شوید که کمک فنر موتورسیکلت شما به هیچ قسمت دیگری از موتور سیکلت شما نشت نمی کند. در بیشتر موارد این کار را نمی‌ کنند، اما این ایده خوبی است که بررسی کنید زیرا مایع هیدرولیک می‌ تواند باعث خوردگی آن قسمت‌ های دیگر شود.

اگر موتورسیکلت شما مسافت زیادی را طی کرده است، ممکن است ایده خوبی باشد که در اسرع وقت کمک فنرها را بازسازی یا تعویض کنید. ممکن است بتوانید با کمک فنری نشتی دارد به رانندگی ادامه دهید، اما باید در اسرع وقت به آن رسیدگی شود تا آسیب بیشتری به بقیه موتورسیکلت شما وارد نشود.

نشت کمک فنر به شما می گوید که ممکن است موارد تعمیر و نگهداری دیگری نیز وجود داشته باشد که باید مورد توجه قرار گیرد. موتورسیکلت خود را برای سایر قطعاتی که ممکن است نیاز به توجه داشته باشند، بررسی کنید.

کمک فنری که نشتی دارد را می توان تعمیر کرد؟

وقتی نوبت به تصمیم گیری در مورد تعمیر مناسب کمک فنر موتورسیکلت می رسد، مهم است که به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید. گاهی اوقات می توانید کمک فنر موتورسیکلت خود را بازسازی کنید. این به طراحی کمک فنری که در حال حاضر روی موتور سیکلت شما وجود دارد بستگی دارد.

بسیاری از کمک فنرهای موتورسیکلت قابل بازسازی خواهند بود. اگر تصمیم دارید خودتان کمک فنر موتورسیکلت را بازسازی کنید، برای انجام صحیح اینکار خوب تحقیق کنید. هر کمک فنر کمی متفاوت باز می شود و جدا می شود. همچنین مهم است که هنگام استفاده از قطعات برای بازسازی کمک فنر خود به یاد داشته باشید. در هر نوع کمک فنر سفتی متفاوتی وجود دارد. استفاده از قسمت نامناسب برای بازسازی آن می تواند باعث شود که هر دست انداز در جاده را احساس کنید.

برخی کمک فنرها ممکن است قطعات قابل بازسازی در دسترس نداشته باشند. این بدان معنی است که تنها گزینه پیدا کردن یک جایگزین کمک فنر جدید است.

چگونه عمر کمک فنر موتورسیکلت را افزایش دهیم؟

کمک فنرهای موتورسیکلت شما نیاز به تعمیر و نگهداری کمی ندارند. با این حال، چند کار وجود دارد که می توانید برای افزایش طول عمر کمک فنرهای خود انجام دهید.

اولین و مهمترین چیز جلوگیری از رفتن بر روی برآمدگی های خشن است. این به این معنی است که وقتی در جاده سوار می‌شوید، از چاله‌ ها، اشیاء در جاده و موقعیت‌ های جاده‌ ای پر از دست‌ انداز اجتناب کنید. گاهی اوقات مسیر شما ممکن است شما را به یک جاده متروکه قدیمی که دارای دست اندازهای زیادی است ببرد. هرچه به دست اندازها بیشتری برخورد کنید، کمک فنر موتورسیکلت شما سریعتر فرسوده می شود.

نگه داشتن موتورسیکلت خود در یک جاده تعیین شده نیز به افزایش عمر ضربه های موتور سیکلت شما کمک می کند. اکثر موتورسیکلت ها فقط برای استفاده در جاده ها طراحی شده اند به استثنای تعداد کمی. این بدان معنی است که آنها قرار است در جاده های آسفالته رانده شوند. بردن موتور سیکلت به آفرود یا سوار شدن با آن در مسیرهای آفرود، عمر ضربه های موتورسیکلت شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

این نه تنها آنها را زودتر فرسوده می‌کند، بلکه سنگ‌ ها یا سایر زباله‌ ها به راحتی پرتاب می‌ شوند که به بیرون فنر و/یا پیستون آسیب می‌ رساند که باعث خرابی زودرس می‌شود.

یک عادت رانندگی که می‌ توانید برای طولانی‌ تر کردن عمر کمک فنرهای موتورسیکلت خود ایجاد کنید، رانندگی هوشمندانه است. ترمز شدید یا توقف های ناگهانی نیز می تواند باعث خرابی زودرس کمک فنر شود. بدانید که بردن موتورسیکلت خود به پیست باعث ساییدگی شدید قطعات از جمله کمک فنرهای موتورسیکلت شما می شود.

در نهایت، شیرین کاری ها نیز می تواند باعث ساییدگی کمک فنرهای موتورسیکلت شما شود. برای طولانی کردن عمر کمک فنرها از انجام حرکاتی همچون تک چرخ زدن با موتور اجتناب کنید.

صرف نظر از انتخاب شما برای خرید یک کمک فنر جدید یا بازسازی آن برای رفع مهم است که آن را در زمانی که می توانید انجام دهید و آن را به درستی انجام دهید. وقتی از موتورسیکلت خود مراقبت کنید؛ او نیز از شما در جاده مراقبت خواهد کرد. ایمن سوار شوید و از آن لذت ببرید!

persianmotorcycle
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *