بررسی مشخصات هوندا بیت ۱۱۰ – مزایا و معایب

بررسی مشخصات هوندا بیت 110

هوندا بیت یکی از غول های بخش اسکوتر است که توسط هانی موتور به بازار ایران عرضه می شود. سادگی و کاربرپسندی هوندا بیت که برای پاسخگویی به جمعیت‌ سواران جوان‌ تر و تازه‌ کار طراحی شده است، تنها چند مورد از نکات فروش آن است. البته، هر موتورسیکلت سطح ابتدایی نیز باید مقرون به صرفه باشد.

طراحی هوندا بیت ۱۱۰

هوندا بیت ۱۱۰ با چراغ عقب تیز، چراغ جلوی جذاب و پنل‌ های بدنه با طراحی تیز ظاهر تهاجمی چشم نوازی را نشان می دهد.  و جذابیت جوانی آن با برگردان‌ های بدنه با ظاهری تازه که در همه مدل‌ ها دیده می‌ شود، بیشتر می‌ شود.

قسمت های جانبی که در پایین امتداد دارند به صورت زیگ زاگ طراحی شده اند، بنابراین وقتی این اسکوتر را از طرفین مشاهده می کنید، اسکوتر تیزتر می شود. با توجه به اندازه اسکوتر، تخته کف کاملاً جادار است و فضای مناسبی برای زانوها برای سواران حتی قد بلندتر دارد.

قسمت جلویی موتور اولین تصور قوی از یک اسکوتر با ظاهری تیز ایجاد می کند، با واحد چراغ جلو که در قسمت مرکزی جلو نصب شده است. موقعیت مرتفع گلگیر جلو نشان دهنده آمادگی برای شرایط جاده های مختلف است. چرخ های مشکی از نظر بصری به خوبی با لاستیک های ۱۴ اینچی ادغام می شوند.

پیشرانه

موتور هوندا بیت نیروی خود را از یک موتور ۱۱۰ سی سی چهار زمانه، تک سیلندر، هوا خنک تامین می کند، که در گذشته موتورهای اسکوتر زیادی را تامین می کرد و از زمان شروع به کار، پایه اصلی هوندا بیت بوده است. موتور مذکور با یک گیربکس تسمه V معمولی جفت می شود و قادر است حداکثر قدرت ۸.۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور خروجی ۹.۲ نیوتن متر را پمپاژ کند. این خودرو دارای فناوری توان هوشمند پیشرفته (eSP) هونداست که احتراق سوخت را به حداکثر می‌ رساند تا حداکثر کارایی را ارائه دهد و در عین حال راندمان را نیز به حداکثر برساند. BeAT دارای سیستم استارت ACG برای راه اندازی نرم و بدون نویز موتور است.

سواری و هندلینگ

تیزی موتور هوندا بیت نه تنها با ظاهر شیک آن، بلکه در تجربه سواری و هندلینگ عملی آن نیز منعکس می شود. این اسکوتر روی چرخ‌ های ۱۴ اینچی سوار می‌ شود و سیستم تعلیق کمی سفت‌ تر از دوشاخه‌ های تلسکوپی هیدرولیک در جلو و فنر یک طرفه در عقب دارد.

ابعاد شیک و جمع و جور هوندا بیت آن را در هنگام سفر در خیابان های شلوغ شهر به یک ترافیک ایده آل تبدیل کرده است. با وزن تنها ۹۳ کیلوگرم، چرخاندن آن در اطراف جنگل شهری برای اکثر سوارکاران مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

موتور و مصرف سوخت

با قدرت هوشمند پیشرفته هوندا (eSP) همراه با نشانگر اکو، بیت می تواند بر اساس آزمایش هوندا به سرعت ۶۳.۷ کیلومتر در لیتر برسد. این راندمان سوخت را می توان با فعال کردن سیستم توقف آرام (ISS) نصب شده در نوع Premium بیشتر بهبود بخشید. این ویژگی هر زمان که اسکوتر بیش از ۳ ثانیه در حالت بیکار باشد به طور خودکار موتور را خاموش می کند و در نتیجه از سوختن غیر ضروری سوخت جلوگیری می کند.

ترمز و ایمنی

برای یک اسکوتر سطح پایه، هوندا بیت به خوبی به مکانیزم شاتر کلید برای سوراخ کلید احتراق مجهز شده است تا به جلوگیری از سرقت کمک کند. تنظیم ترمز دیسکی جلو و ترمز درام عقب برای متوقف کردن آن کافی است. نسخه پرمیوم پرمخاطب همچنین دارای یک سیستم ترمز یکپارچه است، که هر دو ترمز را زمانی که سوار فقط اهرم ترمز عقب را فشار می دهد اعمال می کند. همچنین یک قفل ترمز دستی برای شما تعبیه شده است که می توانید در هنگام پارک روی سطح شیبدار چرخ ها را قفل کنید.

تمام انواع هوندا بیت همچنین به یک سوئیچ پایه جانبی مجهز هستند که در آن هر زمان که پایه جانبی درگیر شود، موتور به طور خودکار خاموش می شود. این به جلوگیری از تصادفات ناشی از خطای سوارکار کمک می کند.

مزایا و معایب هوندا بیت

مزایا

  • هوندا بیت از طراحی شیک برخوردار است که برای کسانی که تازه تجربه سواری دو چرخ را دارند بسیار مفید است. پروفیل باریک و همچنین طراحی تیز، آن را به یک اسکوتر جمع و جور تبدیل می کند که می تواند برای گشت و گذار شهری ایده آل باشد.
  • برای یک اسکوتر سطح پایه، هوندا بیت از طراحی چشم نوازی برخوردار است که به آن حضور خوبی در جاده می دهد. پیشبند جلو با طراحی تیز با چراغ‌های نوک تیز و تم مشکی برای چرخ‌های آلیاژی و موتور، هوندا بیت را اسپرت جلوه می‌دهد.
  • هوندا بیت با سیستم تعلیق جلو تلسکوپی و طراحی ناب، یک اسکوتر چابک برای کنترل است. شاسی درخشان با وجود لاستیک های عالی پشتیبانی می شود که چسبندگی عالی در جاده را در هر شرایطی برای آن فراهم می کند.
  • موتور ۱۱۰ سی سی چهار زمانه، تک سیلندر، هوا خنک هوندا بیت ممکن است کوچک باشد، اما با حداکثر توان خروجی ۸.۸ اسب بخار، در حال حرکت احساس قدرت می کند. همچنین، سوخت تزریقی است، بنابراین کاملاً تصفیه شده و بدون تکان به نظر می رسد

معایب

  • طراحی باریک و جمع و جور هوندا بیت مقدار قابل توجهی از فضای ذخیره سازی زیر صندلی را اشغال می کند که برای قرار دادن وسایل بسیار فشرده است.
  • از آنجایی که این یک اسکوتر سطح پایه است، هوندا بیت چندان سخاوتمندانه به ویژگی های مدرن مجهز نیست. این موتور با یک کنسول ابزار دیجیتالی همراه است، با این حال، طرح آن بسیار ساده و مطابق با استانداردهای امروزی به نظر می رسد.
  • هوندا بیت با ابعاد جمع و جور خود کمتر برای سایر کاربران جاده دیده می شود. هوندا ممکن است به فکر ارائه BeAT در طرح‌ های رنگی روشن‌ تر باشد تا به حضور جاده‌ای خود بیفزاید.
  • ارگونومی سواری هوندا BeAT ممکن است برای سفرهای طولانی مدت، به خصوص برای سواران بلند قد، مناسب نباشد.

آیا هوندا بیت موتور سیکلت خوبی است؟

هوندا بیت موتورسیکلتی محبوب برای خرید است زیرا گزینه های موتور قدرتمند و کارآمد و همچنین فضای داخلی ممتاز و جادار را ارائه می دهد. حتی موتورسیکلت های دست دوم هوندا BeAT تجربه رانندگی ممتازی را ارائه می دهند.

جمع بندی

هوندا بیت به عنوان یک محصول با ارزش برای قیمت شناخته می‌ شود که مکانیک‌ های ظریف و ویژگی‌ های مناسبی را ارائه می‌ دهد. موتور و شاسی آزمایش شده هوندا BeAT ترکیبی عالی را تشکیل می دهد که این اسکوتر را به محصولی بسیار قوی تبدیل می کند.

هوندا بیت یک اسکوتر سطح ابتدایی ایده‌ آل است زیرا سهولت استفاده و عمر مفید بدون دردسر را برای سوارکاران مبتدی ارائه می‌کند. به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد و همچنین سوخت کمتری مصرف می کند. BeAT نه تنها یک ترافیک عالی است، بلکه یک گزینه عالی برای کسانی است که به حمل و نقل شخصی نیاز دارند، اما دارای محدودیت های بودجه هستند.

persianmotorcycle
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *