نقد و بررسی موتور گلکسی NA180

بررسی موتور گلکسی NA180

موتور گلکسی NA180 از محبوب ترین موتورسیکلت ها در کلاس استریت Street با ارگونی نیکلد اسپرت شهری است. ارتفاع موتور به گونه ای است که برای افراد بلند قد نیز مناسب است. علاوه بر این؛ ظاهر جذاب موتور گالکسی ۱۸۰ na باعث جذب جوانان شده است. در این مقاله نقد و بررسی موتور گلکسی NA180 را خواهید دید.

مشخصات گلکسی na180

از ویژگی های مثبت موتور اس وای ام na180 ظاهر زیبا و جذاب آن است. در کنار آن سواری نرم؛ قدرت انجین و دیگر ویژگی ها باعث اطمینان خاطر خریداران خواهد شد. در ادامه با پرشین سیکلت فروشگاه موتور سیکلت همراه باشید تا در این مورد این محصول بیشتر بدانید.

طراحی موتور گالکسی ۱۸۰ na

موتورهای زیر ۲۰۰ سی سی معمولا نمی توانند جوانان را از نظر زیبایی راضی کنند. اما این مدل همان چیزی است که می توانید انظار داشته باشید. طراحی خشن و هجومی موتور هر نگاهی را برای مدتی کوتاه به خود خیره خواهد کرد. در نمای روبروی موتور؛ حالت دوبخشی وجود دارد که چهره ای متفاوت و البته مدرن به آن بخشیده است.

در نیمه بالایی بدنه؛ درست از قسمت باک تا انتهای زین حالتی N مانند خواهید دید که در زیبایی ظاهری موتور نقش عمده ای دارد. از قسمت باک به سمت پایین پنل های امتداد یافته با خطوط شکسته با زاویه های تیز را می بینید که چهره تهاجمی تری به موتور داده است. دماغه و چراغ جلوی موتور طرحی اسپرت دارد. در کنار آن طراحی چراغ LED عقب نیز زیبایی موتور را در قسمت پشت موتور تکمیل کرده است.

نمای زیبای رینگ های اسپرت آلومینیومی در کنار دیسک ترمز دورنگ طلایی-استیل، طرح منبع اگزوز همراه با محافظ کرومی نیز در جذابیت این موتور جوان پسند تاثیر به سزایی دارد. به علاوه اینکه یک کنسول کیلومترشمار تمام دیجیتال نیز در جلوی چشم راننده قرار دارد که علاوه بر زیبایی؛ اطلاعات مربوط را به راحتی به راننده نمایش خواهد داد. از دیگر ویژگی های جذاب موتور مشخص بودن اجزای فنی گیربکس و موتور در زیر باک است. باک عضلانی و فلاپ های جانبی موتور نیز باعث افزایش جذابیت موتور شده است.

بررسی مشخصات فنی گلکسی na180

  • موتور اس وای ام گلکسی NA180 SYM از یک موتور تک سیلندر، ۴ زمانه و ۴ زمانه ۱۸۳ سی سی استفاده می کند که می تواند حداکثر ۱۸ اسب بخار قدرت در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر ۱۵.۷ نیوتن متر گشتاور در ۷۵۰۰ دور در دقیقه ارائه دهد.
  • سیستم سوخت رسانی موتور انژکتور- CONTINENTAL است. در حالی که میزان مصرف سوخت آن ۲.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. ظرفیت باک نیز ۱۱ لیتر است.
  • گیربکس موتور ۶ دنده ای است.
  • استاندارد آلایندگی موتور یورو ۴ است.
ابعاد ۲۰۲۰*۷۷۰*۱۰۷۵ میلی متر
جرم خالص ۱۳۴.۵ کیلوگرم
نوع قوای محرکه چهارزمانه- آب خنک با سیستم تحریک سوپاپ SOHC
تعداد و حجم انجین تک سیلندر- ۱۸۳ سی سی
حداکثر توان ۱۳.۵Kw/8740 rpm
حداکثر گشتاور ۱۵.۷N.m/7478 rpm
حداکثر سرعت ۱۱۲Km/h
میزان مصرف سوخت ۲.۲ L/100km
سیستم انتقال نیرو و تعداد دنده گیربکس – ۶ دنده
ظرفیت باتری ۱۲V –۶Ah

مزایای موتور اس وای ام na180

  • خوش رکاب بوده و سواری بسیار نرمی دارد و در هنگام راندن موتور سروصدایی نخواهید شنید.
  • شتاب عالی موتور توانسته نظر همه خریداران را به خود جلب کند. بنابراین اکیدا توصیه می شود که موتور را به افرادی که در موتور سواری تجربه کافی ندارند؛ ندهید.
  • با استفاده زیاد موتور داغ نخواهد کرد و کیفیت رانندگی پایین نخواهد آمد.

توجه: هر چند وقت یک بار حتما لنت ترمزهای جلو و عقب را چک کنید. چون به دلیل شتاب بالایی که دارد؛ لنت ها در معرض زود تمام شدن قرار دارند و در صورتی که چک نشود؛ باعث خراب شدن دیسک چرخ خواهد شد.

معایب گلکسی na180

  • گارد گلکسی na180: گلکسی NA180 SYM فاقد گارد است و در صورت زمین خوردگی فلاپ موتور آسیب می بیند.
  • از نظر برخی از کاربران شاسی و روکش کیلومتر و همچنین رینگ ها از کیفیت خوبی برخوردار نیست که البته از دید خریداران دیگر مزایای موتور این معایب را پوشش می دهد.
  • برخی از خریداران نیز اظهار داشته اند که در حین تعویض دنده صدا به گوش می رسد. این صدا مربوط به مکانیسم کشویی در حین تعویض دنده است که به دلیل روشن شدن فن رادیاتور در زمان ترافیک می باشد. اما در زمان هایی که ترافیک وجود ندارد سروصدایی به گوش نخواهد رسید.
  • بر روی صفحه کیلومترشمار دمای آب رادیاتور وجود ندارد.
  • وجود فنر های تلسکوپی جلو و لاستیک یاسا ناهمواری های سطح خیابان احساس می شود.
  • چراغ های جلو در هنگام شب کیفیت خوبی ندارد.
  • ترمز جلو یک‌ دیسک دارد و لنت آن زود تمام می شود.
persianmotorcycle
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *