راهنمای خرید موتورسیکلت دست دوم

21f98daa68134bb3b8663b02990c4167

راهنمای خرید موتورسیکلت دست دوم

خرید موتورسیکلت دست دوم می تواند دلهره آور باشد، به خصوص اگر اولین تجربه شما باشد و فروشنده در کنار شما ایستاده و مدام موتورسیکلت را تحسین می کند. متأسفانه بسیاری از افراد هستند که به دنبال سوء استفاده از خریداران بی تجربه هستند. بنابراین هنگام خرید موتور دست دوم یا اسکوتر دانستن اینکه چه مواردی را باید بررسی کنید ضروری است. راهنمای خرید موتورسیکلت دست دوم به شما کمک می کند تا مطمئن شوید بهترین معامله را انجام می دهید.

مزایای خرید موتور دست دوم

مزیت شماره یک خرید موتور دست دوم مشخص است – قیمت. مالک اصلی تمام هزینه های استهلاک را پرداخت می کند در حالی که شما یک معامله خارق العاده را انتخاب می کنید.

برای یک موتورسوار جدید یک موتور ارزان تر نیز هزینه کمتری خواهد داشت.

اما هنگام خرید موتور سیکلت دست دوم هیچ ضمانتی دریافت نخواهید کرد، بنابراین بررسی دقیق ضروری است.

با پیروی از راهنمای خرید موتورسیکلت دوم ، به تمام اطلاعاتی که برای جلوگیری از فریب خوردن نیاز دارید مسلح خواهید شد.

موتور را بشناسید

یکی از مهمترین کارهایی که باید قبل از خرید موتور دست دوم انجام شود این است که ابتدا همه آنچه را که می توانید در مورد مدل بدانید. با شناخت کامل از قطعاتی که باید بصورت استاندارد داشته باشد – و شکل ظاهری آنها – خیلی زود می توانید در مورد خرید آن تصمیم بگیرید. خیلی ها توصیه می کننند که هرگز نباید اولین دوچرخه دست دوم (یا اتومبیلی) را که برای دیدن به آنجا می روید خریداری کنید… این نکته خوبی است، زیرا فقط با مشاهده هر چه بیشتر؛ بهترین ها را می شناسید. البته، بعضی اوقات بهترین؛ مورد اول است، اما سعی کنید انواع موتورها را ببینید. راهنمای خرید موتورسیکلت هم در این زمینه می تواند کمک کند.

تحقیق درباره قیمت موتور

قبل از هر چیز تحقیقات خود را انجام دهید. قیمت موتور مورد نظر خود را پیدا کنید. فروشگاه های آنلاین و فروشندگان دست دوم را بررسی کنید.

برداشت اول

وقتی اولین بار موتور را می بینید آیا وسیله ای را می بینید که به نظر می رسد از آن مراقبت شده است یا با یک لاشه مواجه شده اید؟ اگر ظاهر آن خوب است، موارد بعدی را چک کنید، اما اگر اینطور نیست، احتمالاً بهتر است که دور شوید.

شما همیشه باید موتور دست دوم (یا ماشین) را در نور روز مشاهده کنید، اما اگر نمی توانید، اطمینان حاصل کنید که فروشنده به شما اجازه می دهد وسیله نقلیه را در جایی با نور زیاد مشاهده کنید. اگر این کار را نکنند، زنگ های هشدار به صدا در می آیند.

همیشه مدارک را بررسی کنید.

بررسی کنید که کد موتور (VIN) با شماره موجود در کارت مطابقت داشته باشد، شماره موتور را نیز بررسی کنید. همچنین همه مواردی که مبنی بر عدم سرقت موتور است را چک کنید.

موتور را بررسی کنید

ابتدا به دنبال سرنخ هایی بگردید که نشان می دهد موتور تصادف کرده است. خراش روی اگزوز یا انتهای دسته های فرمان یا پدال های پا. اگر خراش دیدید، در مورد آنها سوال کنید.

بعد از آن موتور را روشن کنید، هنگامی که موتور در حال چرخش است به دنبال ۲ صدای خاص باشید:

  • صدای ضربه زدن فرکانس پایین از قسمت پایین موتور (مخزن). این به این معنی است که موتور نیاز به بازسازی کامل دارد. آن را خریداری نکنید.
  • صدای ضربه زدن با فرکانس بالا از قسمت بالای موتور (سر سیلندر). این می تواند به این معنی باشد که تایپیت ها فرسوده هستند و باید جایگزین شوند یا ممکن است با تنظیم کردن مشکل حل شود. اما اگر نیاز به تعویض داشته باشند، برایتان گران خواهد بود.

بررسی بدنه

  • بدنه: بررسی کنید که رنگ آمیزی به رنگ مناسب است و داخل آن نیز به همان رنگ است.
  • فریم: به دنبال علائم ترمیم قاب، یا اگر چیزی در زیر پوشش های پس از فروش پنهان شده است، باشید.
  • فریم فرعی: پیچ خوردگی و خراشیدن را روی قسمت هایی که بیرون زده اند، به خصوص ریل ها را بررسی کنید.

نحوه بررسی موتور و برق موتور دست دوم

با صحبت با فروشنده می توانید درک خوبی ازموتور داشته باشید ، اما هنوز هم باید آن را به دقت بررسی کنید. برای اطمینان از اینکه بابت کار موتور، یاتاقانهای فرسوده یا هرگونه مشکل مکانیکی یا الکتریکی روبرو نخواهید شد، از متخصصان کمک بگیرید.

راهنمای خرید موتورسیکلت دست دوم

برق:

در حالی که موتور روشن است، مطمئن شوید برق ها به درستی کار می کنند.

باتری:

از ولت متر برای بررسی باتری در حدود ۱۴ ولت استفاده کنید. روش دیگر اینست که از تستر باتری عالی Optimate استفاده کنید.

لاستیک ها:

اطمینان حاصل کنید که آنها به طور یکنواخت و بدون آسیب و تعمیر هستند و اگر نیاز به تعویض دارند قیمت را پایین بیاورید. عمق آج باید حداقل ۱ میلی متر باشد. کمتر از این مقدار غیرقانونی است. همچنین بررسی کنید که لاستیک از بین نرفته باشند. داشتن لاستیک خوب و در شرایط خوب برای رانندگی ایمن و بدون دردسر، بسیار حیاتی است.

رادیاتور:

اطمینان حاصل کنید که رادیاتور پیچ خورده یا به هیچ وجه از شکل خارج نشده است. همچنین بررسی کنید که لوله های خنک کننده تازه تعویض نشده باشند.

چرخ ها:

چرخ ها را بچرخانید و با دقت به دنبال فرو رفتگی لبه ها بگردید.

چنگال:

بررسی کنید که مهر و موم گرد و غبار خوب است و روغن روی پاها نیست (ابتدا دوچرخه را چند بار بپرید). همچنین به دنبال حفره روی لغزنده ها و هرگونه نشانه خم شدن یا چین خوردن باشید.

ترمزها:

بررسی کنید که گوشت روی لنت ها زیاد باشد و اینکه دیسک ها ریز ترک خورده یا سوراخ نشده اند. شیلنگ ها را نیز بررسی کنید.

موتور:

به دنبال نشانه هایی از نشت روغن و همچنین رنگ سوراخ دار یا پوسته پوسته باشید.

اگزوز:

آن را از جلو به عقب بررسی کنید تا علائم خوردگی شدید وجود داشته باشد و منجر به نشت شود. اگر دود شدید از اگزوز بیرون بیاید، این بدان معنی است که حلقه های پیستون نیاز به تعویض دارند. این هم برایتان هزینه بر خواهد بود.

مایعات:

اطمینان حاصل کنید که روغن ترمز، روغن و مایع خنک کننده کاملاً بالاست و رنگ آنها درست است.

بلبرینگ:

چرخ ها و بازوی چرخان را بچرخانید تا بازی در چرخ ، بازوی چرخش و بلبرینگ سر را بررسی کنید.

درایو نهایی:

بررسی کنید که زنجیرها و زنجیر چرخ ها (یا تسمه) بیش از حد فرسوده نیستند. اگر محور محرک است، نشتی را بررسی کنید. شل بودن زنجیر را بررسی کنید. باید حدود ۳.۸ سانتی متر شل باشد. اگر چرخش آن کند است، ممکن است نیاز به زنجیر جدید باشد.

فرمان:

فرمان را به راست و چپ بچرخانید. آنها باید صاف باشند و هیچ صدایی از ترک خوردگی یا سنگ زنی نداشته باشند. اگر هر یک از این صداها را بشنوید، این می تواند به معنای از بین رفتن بلبرینگ ها باشد.

کلیدها:

اطمینان حاصل کنید که همه کلیدها وجود دارند (بسیاری باید دو کلید اصلی داشته باشند و یک کلید قرمز) و همه آنها متناسب با جرقه زنی، صندلی، چمدان و غیره هستند.

موتور سواری آزمایشی:

اگر ABS مجهز است ، پس از شروع سواری اطمینان حاصل کنید که چراغ خاموش می شود ، سپس از چرخ دنده ها عبور کرده و مطمئن شوید دوچرخه مستقیم و درست کار می کند. نیازی نیست که از دور در تمام چرخ دنده ها درست عبور کنید و با دقت سوار شوید.

چگونه تشخیص دهیم موتور دزدیده شده است؟

به طور کلی، بدنبال علائم آسیب دیدگی مشابه موارد فوق باشید، اما همچنین بررسی کنید که قفل فرمان به درستی کار می کند و لوله احتراق آسیب ندیده است. همانطور که در بالا ذکر شد، قیمت یکی از مهمترین دلایل خرید موتور دست دوم است، اگر تنها مشکلاتتان قیمت است می توانید به خرید موتورسیکلت اقساطی نیز فکر کنید که در فروشگاه پرشین سیکلت فراهم است.

شماره قاب و موتور باید سبک و عمق مطلوبی داشته باشد و همانطور که در بالا توضیح داده شد، تمام مدارک را به دقت بررسی کنید و اگر چیزی درست نیست، از خرید آن منصرف شوید.

persianmotorcycle
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *