دلایل روشن نشدن موتور بعد از افتادن چیست؟

دلایل روشن نشدن موتور بعد از افتادن

به طور کلی، موتورسیکلت ها روی یک پایه کوچک در سمت چپ قرار می گیرند و ضربه زدن به آن می تواند واقعاً آسان باشد. ممکن است موتورسیکلت شما بیرون باشد و باد آن را هل دهد، یا در گاراژ باشد و هنگام خروج از در به طور تصادفی با آن برخورد کنید. در هر صورت، وقتی موتورسیکلت شما ضربه می بیند، ممکن است مشکلات بزرگ تری داشته باشید. این غیرمعمول نیست که یک موتورسیکلت در هنگام واژگونی با مشکل مواجه شود. چرا موتورسیکلت پس از سقوط روشن نمی شود؟ دلایل روشن نشدن موتور بعد از افتادن چیست؟

اگر موتورسیکلت پس از سقوط روشن نشود، بزرگترین دلیل ممکن است به دلیل مشکلات تحویل سوخت مانند نشت بیش از حد سوخت به داخل سیلندرهای موتور باشد. موتورسیکلت همچنین ممکن است یک کلید داخلی داشته باشد که به دلیل سقوط دچار اختلال شده باشد یا در قسمت الکترونیکی آن قطع شده باشد. تنها چیزی که شرم آور است این است که نتوانید آن را بعد از افتادن راه اندازی کنید.

چرا موتور سیکلت بعد از افتادن روشن نمی شود؟

دلایل زیادی وجود دارد که موتور سقوط کرده استارت نمی خورد. برای ارزیابی موقعیت وقت بگذارید و برای روشن کردن دوباره آن عجله نکنید.

رایج ترین دلیلی که موتورسیکلت پس از سقوط استارت نمی خورد، مشکلات تحویل سوخت است. این قرار است مستقیماً در طرح‌های موتور کاربراتوری مورد هدف قرار گیرد. همانطور که همه شما ممکن است بدانید، نحوه کار یک موتور کاربراتوری از طریق انتقال نیروی جاذبه از مخزن به کاربراتور است و سپس از کاربراتور مستقیماً به داخل سیلندرها می رود.

مشکلات مربوط به سوخت رسانی

هنگامی که موتورسیکلت ضربه می زند و سوخت به اطراف می ریزد، گاهی اوقات سوخت بیش از حد از کاربراتور به سیلندرهای موتور وارد می شود. اگر سوخت بیش از حد وارد هر یک از سیلندرها شود، شمع ممکن است جرقه بزند زیرا اتصالات روی آن با بنزین خیس شده است.

دلیل اینکه این اتفاق برای موتور تزریق سوخت نمی افتد این است که سوخت توسط رایانه تحویل و تنظیم می شود. بنابراین، خواه از کار افتاده باشد یا نه، کامپیوتر باید قبل از ورود سوخت به سیلندرها، سیگنال تحویل سوخت بدهد.

خرابی سوئیچ داخلی

به غیر از وجود سیلندر آب گرفته، یکی دیگر از دلایل رایج روشن نشدن موتورسیکلت به دلیل خرابی سوئیچ داخلی است. سنسورهای زیادی روی دوچرخه وجود دارد و هر چه دوچرخه جدیدتر باشد، حسگرهای بیشتری پیدا خواهید کرد.

در موتورسیکلت های جدیدتر، آنها سوئیچ های کشنده ای دارند که مشخص می کند آیا مستقیم ایستاده است یا روی زمین افتاده است. این سوئیچ‌ ها در اطراف هستند تا اگر تصادف کردید، یا دوچرخه در حین کار و دنده افتاد، به کار خود ادامه ندهد و احتمالاً به راننده دیگری آسیب برساند. سوئیچ kill به عنوان یک شبکه ایمنی برای موتور سیکلت وجود دارد و در صورت فعال شدن، اجازه راه اندازی مجدد را تا زمانی که سوئیچ تنظیم مجدد نشده و دوچرخه در حالت ایستاده قرار گیرد، نمی دهد.

قطع شدن قطعات الکترونیکی

در نهایت، در صورت افتادن موتورسیکلت، ممکن است به دلیل قطع شدن قطعات الکترونیکی موتورسیکلت شما، وضعیت عدم استارت ایجاد شود. اتصالات زیادی در موتورسیکلت وجود دارد که برای چرخاندن آن مورد نیاز است. یکی از مهمترین آنها اتصالی است که به باتری ایجاد می شود. در موتورهای قدیمی یا آنهایی که در بیرون نگهداری می شوند، خوردگی پایانه های باتری طبیعی است، اما باید به طور مرتب تمیز شوند.

اگر خوردگی باتری به اندازه کافی شدید شود، اتصال ایجاد شده روی آن می تواند شکننده شود. هنگامی که موتوری با اتصال باتری بد به زمین می افتد، تعجب آور نخواهد بود اگر ضربه باعث شل شدن اتصال شود. بنابراین، در شرایطی که فکر نمی‌کنید سوخت و/یا کلید مشکل شماست، اتصال موتورسیکلت شما به باتری را بررسی کنید.

چگونه موتورسیکلتی را که پس از افتادن استارت نمی خورد تعمیر کنیم؟

ابتدا، بیایید نحوه تعمیر موتورسیکلت خود را در صورت مشکوک شدن به آبگرفتگی یکی از سیلندرها بررسی کنیم. همانطور که قبلاً اشاره کردم، اگر موتورسیکلت شما واژگون شده باشد و چند دقیقه طول می کشد تا آن را به درستی بالا بیاورید، آب گرفتگی سیلندر معمول است. بهترین راه برای انجام این کار این است که شمع های جرقه خود را بردارید، آنها را خشک کنید و سپس دوباره در موتور قرار دهید. این یک راه واقعا موثر است، اما اگر دسترسی به شمع ها واقعا سخت باشد، چه؟

روشن کردن موتور با دریچه گاز

اگر نمی‌ توانید به شمع‌ ها برسید، بهترین راه برای راه‌ اندازی موتورتان این است که آن را با دستتان روی دریچه گاز کاملاً باز بچرخانید. در دریچه گاز کاملا باز شما بیشترین هوای ممکن را دارید که وارد سیستم می شود. از آنجایی که سوخت زیادی وجود دارد، برای ایجاد یک مخلوط مناسب برای احتراق، هوای زیادی لازم است.

انجام این کار ممکن است به چند تلاش نیاز داشته باشد، بنابراین مراقب استارتر خود باشید. بعد از هر بار شروع، بگذارید همه چیز برای یک یا دو دقیقه خنک شود تا به چیزی آسیب نرسانید. پس از روشن شدن، به آرامی دریچه گاز را رها کنید. ممکن است کمی طول بکشد تا تمام سوخت اضافی سوخته شود، بنابراین سریعا گاز را رها نکنید.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، ممکن است یک سنسور در موتورسیکلت پس از واژگونی نیاز به تنظیم دوباره داشته باشد. معمولاً تنها چیزی که برای تنظیم مجدد این ماشه لازم است، موتورسواری با قدرت است.

یعنی موتور را خاموش کنید و کلید را بردارید و بگذارید فقط یک یا دو دقیقه بماند. پس از آن، سوئیچ باید تنظیم مجدد شود و به شما امکان می دهد موتور را راه اندازی کنید. اگر هنوز در راه اندازی مشکل دارید، به این معنی است که مشکل دیگری در موتور سیکلت وجود دارد.

چگونه از سقوط مجدد موتورسیکلت جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از همه سناریوهای سقوط غیرممکن است، اما مهم است که ما هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا اشتباه احمقانه ای نداشته باشیم. ابتدا مطمئن شوید که موتورسیکلت شما در جایی پارک شده است که قابل رویت بوده اما دور از ترافیک سنگین باشد.

این زمانی صدق می کند که آیا بیرون پارک شده اید یا در گاراژ یا بیرون از یک فروشگاه یا پارک. مکانی برای قرار دادن آن پیدا کنید که از سر راه عابران پیاده و اتومبیل های اطراف دور باشد. اگر آن را در مکانی پارک می کنید، مطمئن شوید که ماشین هایی که در آن منطقه هستند می توانند آن را ببینند.

یکی دیگر از راه های رایج دیگر که موتورسیکلت شما می تواند سقوط کند، به غیر از زمانی که آن پارک شده است، زمانی است که می ایستید. گاهی اوقات چراغ های توقف بر روی تپه های شیب دار یا پیچ های جاده و یا حتی در یک منطقه ساخت و ساز قرار دارند. همیشه حواستان باشد که به کجا می‌رسید. آیا زمین صاف است یا سربالایی؟ آیا زیر پای شما سنگریزه شل وجود دارد؟ همیشه حواستان باشد که موتور خود را کجا قرار می دهید.

مهمترین دلایل روشن نشدن موتور بعد از افتادن

اگر موتورسیکلت پس از سقوط روشن نشود، بزرگترین دلیل ممکن است به دلیل مشکلات تحویل سوخت مانند نشت بیش از حد سوخت به داخل سیلندرهای موتور باشد. موتورسیکلت همچنین ممکن است یک کلید داخلی داشته باشد که به دلیل سقوط دچار اختلال شده باشد یا قسمت الکترونیکی آن قطع شده باشد.

persianmotorcycle
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *