معرفی مدل های موتورسیکلت وسپا ۲۰۲۰

مدل های موتورسیکلت وسپا 2020

وسپا موتورسیکلتی محبوب که در سال ۱۹۴۶ راه اندازی شد و با ارائه حمل و نقل کاربردی و ابتکاری به عموم مردم، بلافاصله به یک موفقیت تبدیل شد. شور و نشاط جوانی تا شأن شغلی همه در ترکیب طرح های نمادین و فناوری مدرن وسپا نمایان است. خط تولید موتورسیکلت های ۵۰ تا ۳۰۰ سی سی وسپا؛۷۰ سال است که با قیمت کمتر از ۴ هزار دلار ادامه می دهد. در این مقاله مدل های موتورسیکلت وسپا در سال ۲۰۲۰ را معرفی کرده ایم.

تاریخچه وسپا 

افسانه وسپا که از بخش هواپیماهای پیاجیو متولد شد، از یک اسکوتر “۹۸” رشد کرد. در سال ۱۹۴۵، اقتصاد ایتالیا در دوران پس از جنگ دچار مشکل بود و صنعت هواپیما به شدت محدود شد. با درهم ریختن جاده ها و توقف صنعت خودرو، نیاز فوری به حمل و نقل ارزان قیمت وجود داشت. انریکا پیاجیو و چند مهندس از رشته هوانوردی خارج شدند و یک موتورسیکلت طراحی کردند که MP5 لقب گرفته است.

پیاجیو از طرح اولیه ناراضی بود، به همین دلیل از یک مهندس هوانوردی به نام کورادینو داسکانیو (Corradino D’Ascanio) که از موتورسیکلت متنفر بود، خواست تا یک نمونه طراحی کند. طرح داسکانیو همان چیزی بود که ما اکنون یک اسکوتر کلاسیک می دانیم، MP6 با موتوری بدون چرخ زنجیره ای که در نزدیکی چرخ عقب جای داده شده بود. چرخ ها قابل تعویض و سیستم تعلیق جلو یک طرفه بود.

وقتی انریکو پیاجیو برای اولین بار نمونه اولیه MP6 را دید، فریاد زد: “Sembra una vespa!” یعنی “شبیه یک زنبور است!” با این جمله انریکو؛ وسپا متولد شد. اسکوتر در آوریل ۱۹۴۶ رونمایی شد، مدرن، ابتکاری و در دسترس عموم مردم بود.

واژه شناسی

MIA: پلت فرم چندرسانه ای وسپا در مدل های دارای صفحه نمایش TFT. یک سیستم اتصال که تلفن هوشمند شما را از طریق بلوتوث به سیستم الکترونیکی برد Vespa GTS متصل می کند. با MIA، می توانید موسیقی موردعلاقه تان را گوش داده، به تماس های خود پاسخ دهید و هنگامی که متوقف می شوید، پیام هایتان را مشاهده کنید.

مدل های موتورسیکلت وسپا ۲۰۲۰

سری Vespa’s 2020 از مدلهای ۵۰ سی سی تا مدلهای دارای موتور ۳۰۰ سی سی است. قیمت خرید موتورسیکلت وسپا از ۳۹۹۹ دلار تا ۱۰،۴۹۹ دلار است.

وسپا Primavera

مدل های موتورسیکلت وسپا 2020

Primavera در سال ۱۹۶۸ معرفی شد، اولین نسخه اسکوتر کلاسیک است. این مدل، خواسته نسل جوان برای آزادی و استقلال اجتماعی را پاسخ داد و در زمان خود انقلابی برپا کرد. پریماورا چابک، ایمن و دارای ظاهری جوان پسند بود. نسخه مدرن شامل یک نسخه Touring با قفسه های کرومی و شیشه جلو اتومبیل و یک مدل ورزشی “S” است که تکنولوژی را در یک صفحه نمایش TFT و MIA، پلت فرم چندرسانه ای وسپا به ارمغان می آورد.

مدل قیمت حجم موتور
Primavera 50 ۳,۹۹۹ دلار ۵۰ سی سی
Primavera 50 Touring ۴,۱۹۹ دلار ۵۰ سی سی
Primavera 50 Yacht Club ۴,۰۹۹ دلار ۵۰ سی سی
Primavera 150 ۵,۳۴۹ دلار ۱۵۵ سی سی
Primavera 150 Sport ۵,۶۴۹ دلار ۱۵۵ سی سی
Primavera 150 Yacht Club ۵,۴۴۹ دلار ۱۵۵ سی سی
Primavera 150 Touring ۵,۵۴۹ دلار ۱۵۵ سی سی

وسپا Sprint

مدل های موتورسیکلت وسپا 2020

اسپرینت اسپرت ترین مدل وسپا، باریک و سبک وزن است و دارای چرخ های ۱۲ اینچی برای بهبود هندلینگ و کیفیت سواری است. اسپرینت سبک تازه و تکنولوژی مدرن را در یک صفحه نمایش چند منظوره TFT و اتصال MIA در ۱۵۰ مدل نشان می دهد. این مدل قرار است سریع، فوق العاده چابک و مدرن باشد و به خریداران جوان اختصاص داده شده است. هم ۵۰ سی سی و هم ۱۵۵ سی سی در نسخه سیاه و سفید مات نوت موجود است.

مدل قیمت حجم موتور
Sprint 50 ۴,۰۹۹ دلار ۵۰ سی سی
Sprint 50 Notte ۴,۱۹۹ دلار ۵۰ سی سی
Sprint 50 S ۴,۲۴۹ دلار ۵۰ سی سی
Sprint 150 ۵,۶۴۹ دلار ۱۵۵ سی سی
Sprint 150 Sport ۵,۷۴۹ دلار ۱۵۵ سی سی
Sprint 150 Notte ۵,۷۴۹ دلار ۱۵۵ سی سی

وسپا Limited Speed

مدل های موتورسیکلت وسپا 2020

برای سال ۲۰۲۰، وسپا سرعت محدود Primavera 50 و Sprint 50 عرضه کرده است. این مدل برای گسترش اسکوترهای کوچک در ایالت هایی همچون آلاسکا، آرکانزاس، کلرادو، کانکتیکات، ایندیانا، آیووا، ماساچوست، نیوهمپشایر، نیومکزیکو، نیویورک، کارولینای شمالی، اورگن، رود آیلند، داکوتای جنوبی، ویرجینیا و ویسکانسین، که سرعت در آنجا محدود است، طراحی شده است.

مدل قیمت حجم موتور
LS Primavera 50  ۳,۹۹۹ دلار ۵۰ سی سی
LS Sprint 50 ۴,۰۹۹ دلار ۵۰ سی سی

وسپا GTS

وسپا GTS

GTS به قدرتمندترین موتور وسپا تاکنون مجهز شده است و دارای قاب به روز شده و روشنایی LED برای کنترل چابکی و افزایش ایمنی است. GTS Touring دارای قفسه و جلوپنجره است و Yacht Club از یک مسیر رنگی با مضمون دریایی استفاده می کند. یک زین با طراحی ارگونومیک و ویژگی های اضافه شده مانند درب صندلی از راه دور، Bike-Finder و درگاه USB راحتی و عملکرد را افزایش می دهد.

مدل قیمت حجم موتور
GTS 300 HPE  ۷,۰۹۹ دلار ۲۷۸ سی سی
GTS 300 HPE Touring ۷,۲۹۹ دلار ۲۷۸ سی سی
GTS 300 Yacht Club ۷,۰۴۹ دلار ۲۷۸ سی سی

وسپا GTS Super

وسپا GTS Super

وسپا GTS Super با فرمان تغییر شکل یافته، نور LED و زین ارگونومیک جدید، GTS را یک گام جلوتر می برد تا راحتی و امنیت را افزایش دهد. SuperTech جدید؛ فناوری پیشرفته را به شکل صفحه نمایش TFT و سیستم اتصال MIA اضافه می کند. تمام مدل ها با موتور جدید HPE مجهز شده اند تا عملکرد به روز را ارائه دهند، در حالی که هنوز از مقررات آلایندگی و صرفه جویی اقتصادی استفاده می کنند.

مدل قیمت حجم موتور
GTS Super 300 HPE ۷,۱۹۹ دلار ۲۷۸ سی سی
GTS SuperSport 300 HPE ۷,۲۹۹ دلار ۲۷۸ سی سی
GTS SuperTech 300 HPE ۷,۷۴۹ دلار ۲۷۸ سی سی
GTS Super 300 Notte ۷,۲۹۹ دلار ۲۷۸ سی سی

وسپا Sei Giorni

وسپا Sei Giorni

Sei Giorni قهرمان مسابقات Varese International Six Days در سال ۱۹۵۱ است که توانست دوام و سرعت خود را به رخ جهانیان بکشد. این موفقیت با توجه به پیروزی در برابر موتورسیکلت های آفرود معمولی، حتی بیشتر قابل توجه است. به دنبال موفقیت سی جیورنی در سال گذشته، وسپا یک نسخه شماره دوم اما نامحدود نسخه دوم را برای سال ۲۰۲۰ به ارمغان می آورد. با همان مهارت خانواده GTS، سی جیورنی ترکیبی از ظاهر کلاسیک است – با فناوری مدرن روشنایی LED، ترمز ضد قفل و پورت USB.

مدل قیمت حجم موتور
Sei Giorni II Edition ۷,۷۴۹ دلار ۲۷۸ سی سی

وسپا Elettrica

وسپا Elettrica

وسپا با مدل Elettrica به میدان الکتریکی می پرد. با چهار ساعت شارژ در یک خروجی ۲۲۰ ولت، Elettrica قادر به بیش از ۶۰ مایل دویدن بی صداست. اتصال به تلفن هوشمند شما از طریق صفحه نمایش TFT و ویژگی VIA Vespa از ویژگی های آین مدل است. شتاب سریع و هندلینگ واکنش پذیر ، Elettrica را به گزینه ای با نگهداری کم در حمل و نقل شهری تبدیل می کند.

مدل قیمت حجم موتور
Elettrica 4kW ۷,۴۹۹ دلار ۴.۲ kW/h

وسپا ۹۴۶

وسپا 946

۹۴۶ – ادای احترام به اولین وسپا در سال ۱۹۴۶ – زیباترین و پیشرفته ترین وسپا تا به امروز است. فولاد و آلومینیوم؛ بدنه ای سبک را ایجاد می کنند و چراغ های کامل LED و ترمز ABS با دو دیسک به پیشرفت های تکنولوژیکی افزوده اند. این مدل منحصر به فردترین مدل های موتورسیکلت وسپا ۲۰۲۰ است.

موتور قیمت حجم موتور
۹۴۶(RED) ۱۰,۴۹۹ دلار ۱۵۵ سی سی

 

persianmotorcycle
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *