مزایا و معایب موتورسیکلت برقی

مزایا و معایب موتورسیکلت برقی

این روزها، موتورهای برقی در حال تبدیل شدن به یک روش محبوب حمل و نقل در شهرها هستند. آنها سریع، کارآمد ، سازگار با محیط زیست و البته سرگرم کننده هستند. البته اشکالاتی نیز وجود دارد. در این راهنما مزایا و معایب موتورسیکلت برقی را لیست کرده ایم تا به شما در تصمیم گیری این که آیا موتور الکترونیکی برای شما مناسب است یا نه، کمک کنیم.

مزایا و معایب موتورسیکلت برقی

علی رغم تصور برخی از افراد، موتورسیکلت های برقی چیز جدیدی نیستند. مدل اول قبل از قرن ۲۰ ظهور کرد و سایر مدل ها به دنبال آن آمدند، گرچه این مدل های اولیه با گذشت زمان تا حدود یک قرن بعد از بین رفتند. با این حال، در سال های اخیر موتورسیکلت های برقی به طور فزاینده ای رایج شده اند. ممکن است از خود بپرسید که این همه هیاهو چیست. به هر حال موتور سیکلت بنزینی شما کاملا خوب کار می کند، درست است؟ خوب، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا منطقی، تبلیغات و موارد دیگر را از حقیقت تفکیک کنیم تا بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید.

قبل از شروع، باید بدانید که یکی از چالش ها تهیه لیستی از مزایا و معایب موتورسیکلت های برقی این است که این فناوری به سرعت در حال پیشرفت است، اطلاعات خیلی زود منسوخ می شوند. بنابراین بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم این است که با ویژگی های مثبت این وسیله نقلیه محبوب آشنا شویم و شاید بعداً دوباره این مسئله را مرور کنیم تا موارد تغییر یافته را برجسته کنیم.

هزینه تعمیر و نگهداری کم

موتورهای برقی و باتری به مراتب کمتر از موتور بنزینی به نگهداری نیاز دارند. بدون وجود یک دسته از قطعات فلزی که به اطراف حرکت کرده و به یکدیگر فشار بیاورند، دیگر نیازی به روغن یا فیلتر، تنظیم شیر، تعویض فیلتر هوا، کار تسمه تایم، تغییر شمع، کابلهای روانکاری یا تنظیم و غیره نخواهد بود. به سادگی لاستیک های خود را در صورت لزوم تعویض کنید، هر از چند گاهی لنت های ترمز را عوض کنید و تمام.

باتری های موتورسیکلت های برقی بندرت نیاز به تعویض دارند. مدل DS ادعا دارد می تواند حدود ۲۰۰۰۰۰ مایل (۳۲۰،۰۰۰ کیلومتر) مسافت را طی کند بدون اینکه باتری بیش از ۲۰٪ از حداکثر ظرفیت اصلی خود را از دست بدهد.

کارایی

موتورسیکلت های برقی دارای گشتاور هستند. برخلاف موتور برقی، ebikes فاقد باند قدرت هستند و در هر زمان ۱۰۰٪ گشتاور تولید می کنند. در حالی که قدرت اسب بخار عالی است، اما گشتاور در واقع جایی است که لذت سواری را می دهد. شتاب، رانندگی سخت، بلند کردن چرخ جلو از زمین؛ این همه گشتاور است. حتی موتور سیکلت های کوچکتر با سرعت نسبتاً محدود نیز هنوز تعدادی گشتاور را ارائه می دهند.

سبز سوار شوید

عامل بارز دیگر – که برای برخی از افراد بسیار بیشتر از دیگران اهمیت دارد – جنبه زیست محیطی موتورسواری الکتریکی است. از آنجا که آنها انتشار صفر دارند، آلودگی را کاهش می دهند و برای کل هوا و محیط زیست بهتر هستند. آنها همچنین از روغن موتور استفاده نمی کنند که در نهایت کثیف می شود و باید از بین برود. موتور برقی تقریباً از هر طریق برای کره زمین بهتر بوده و بسیار سرگرم کننده است.

بدون دنده، بدون ترس

موتور سیکلت های الکتریکی نیازی به استفاده از کلاچ یا گیربکس ندارند و در عوض به سادگی قابلیت “twist-and-go” را ارائه می دهند، بدون نیاز به تعویض دنده. این همچنین بدان معنی است که دیگر نیازی به تعویض کلاچ نیست.

شارژ آسان ساخته شده است

بسیاری از موتورهای برقی موجود در بازار امروز با مجموعه ای از گزینه های شارژ همراه هستند تا راحتی را تا حد ممکن به وجود آورند. برخی از موتورها باتری های قابل جابجایی / قابل تعویض را ارائه می دهند، اکثر آنها اجازه شارژ را از طریق یک منبع اصلی در خانه / محل کار و سایر موتورها قبول می کنند.

پتانسیل طراحی جدید

از آنجا که موتورسیکلت های الکتریکی از اجزای اساسی مشابه دوچرخه های برقی برخوردار نیستند، طراحان می توانند در هنگام طراحی خلاقیت بسیار بیشتری داشته باشند. فقدان مخزن بنزین به تنهایی دریچه فرصتهای بی نظیر متناوب را باز می کند.

مزایا و معایب موتورسیکلت برقی

معایب موتورسیکلت های برقی

تنها در چند سال گذشته موتورسیکلت های برقی مسیری بسیار طولانی را طی کرده اند، با این وجود هنوز چند نکته منفی در مالکیت EV وجود دارد. خبر خوب این است که همه مشکلات موتورسیکلت برقی در حال برطرف شدن است و با ادامه تکامل فناوری EV و تولید آن در مقیاس فزاینده ای بزرگ، به زودی شاهد ناپدید شدن این مخرب کننده های EV خواهیم بود.

شما نیاز به دسترسی به برق دارید

اکثر دوچرخه های الکترونیکی با هزینه شارژ می توانند ۲۰-۳۵ مایل (حدود ۳۲-۵۶ کیلومتر) را طی کنند. پس از آن، باید مکانی برای توقف و شارژ مجدد پیدا کنید. اگر موتور شما برای سفر رفت و برگشت از برد کافی برخوردار باشد، این واقعاً مشکلی ایجاد نمی کند. هنگام بازگشت به خانه می توانید موتور خود را وصل کنید. اگر در راه رسیدن به مقصد بیش از نیمی از باتری خود را تمام کنید، باید قبل از بازگشت به خانه آن را شارژ کنید. در حال حاضر بسیاری از مشاغل و دفاتر هیچگونه امکان شارژ برای دوچرخه های الکترونیکی ارائه نمی دهند. به همین دلیل، موتورهای الکترونیکی برای سواری طولانی مناسب نیستند. بیشتر اوقات، تا زمانی که به خانه بر نمی گردید، نمی توانید باتری ها را شارژ کنید.

زمان شارژ طولانی

شاید تنها بزرگترین شکایتی که در مورد موتورسیکلت های برقی می شنوید زمان شارژ است. بیشتر باتری های دوچرخه الکترونیکی ۳.۵ تا ۶ ساعت طول می کشد تا به طور کامل شارژ شود. اگر شما نیاز به سوار شدن در جایی دارید مدت زمان طولانی است که باید منتظر بمانید. البته هنوز هم می توانید با شارژ جزئی سوار شوید اما دامنه شما کاهش می یابد. برخی از دوچرخه های الکترونیکی شارژ سریع را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد تنها با استفاده از یک شارژر ۱۰ آمپر در مدت زمان ۱-۲ ساعت به ۸۰٪ ظرفیت برسید.

فناوری باتری

دقیقاً مانند اتومبیل های الکتریکی، نقطه ضعف موتورسیکلت های برقی، فناوری باتری است. در واقع، این همان چیزی بود که در اصل مانع بازگشت دوچرخه های برقی در اواخر قرن نوزدهم بود. با وجود اینکه امروزه باتری ها از آنچه بیش از ۱۰۰ سال پیش داشتیم بسیار برتر هستند، اما بازهم همان چگالی انرژی بنزین (یا دیزل) را ندارند. به همین دلیل است که حتی با وجود برخی از باتری های بسیار سنگین، موتورسیکلت های برقی نمی توانند از نظر احتراق داخلی با رقبا رقابت کنند. بله، این می تواند تغییر کند و چه زمانی تغییر می کند؟ اما در حال حاضر شرایط به همین منوال است.

سخن پایانی

همانطور که می بینید، موارد مثبت و منفی زیادی در رابطه با EV وجود دارد، هرچند با گذشت زمان همه چیز در این بخش بهتر می شود. بر اساس پیشرفت فعلی، ظاهراً انقلاب الکتریکی در راه است. آیا موردی از جنبه مثبت یا منفی موتور سیکلت های برقی از قلم افتاده است؟ آن موارد را در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید.

 

persianmotorcycle
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *