موتور سیکلت وسپا ۱۵۰

موتور وسپا

وسپا ۱۵۰

وسپا، به ایتالیایی:  به معنی زنبور بی‌عسل، شرکت موتورسیکلت سازی ایتالیایی است، که در سال  ۱۹۴۶ راه‌اندازی شد. دفتر مرکزی و کارخانه اصلی این شرکت در شهر فلورانس، ایتالیا قرار دارد.زنبور قصه ما به سرعت محبوب شد و به سرتاسر جهان سفر کرد .  پیاجیو (Piaggio)  کارخانه تولید کننده وسپا، در قرن نوزدهم در کار ساخت کشتی سازی  بود و بعد از آن هم به صنایع هوایی و ساخت هواپیما رو آورد.  بخش اصلی تولیدات این شرکت را اسکوترها تشکیل می‌دهند. در ساخت و طراحی وسپا چنان دقت و ظرافتی به کار رفته است که مناسب تمام سنین و سلایق باشد  و با هر سلیقه میتوان به راحتی خرید کرد.

موتور وسپا یکی از مشهورترین مدل های موتورسیکلت است .

در ایران و جهان علاقه مندان فراوانی به موتور وسپا دارد بسیاری از افراد خاطره های نوستالژیکی از این مدل موتور سیکلت در ذهن خود دارند

پیاجیو در شهر معروف جنوا ایتالیا در سال ۱۸۸۴ توسط رینالدو پیاجیو که در آن زمان ۲۰ سال سن داشت تاسیس شد.

زنبور قصه ما به سرعت محبوب شد و به سرتاسر جهان سفر کرد. پیاجیو (Piaggio) کارخانه تولید کننده وسپا، در قرن نوزدهم بود که توانست جایگاه خوبی بدست اورد.

مردم ایتالیا وسپا را برای اولین بار در ۲۴ مارس ۱۹۶۴ در صفحات مجله Motor و در ۱۵ آوریل ۱۹۶۴ بر روی جلد سیاه و سفید مجله La Moto مشاهده کردند. مدیر کارخانه پیاجیو هم متوجه شد که بعد از جنگ اوضاع اقتصادی نامناسب است و مردم نیاز دارند تا ارزان‌تر جابجا شوند به این دلیل از این رو موتورسیکلت وسپا به نمادی از ایتالیا و شیوه زندگی جوانان این کشور تبدیل شد

یکی از دلایل محبوبیت وسپا بخاطر، فیلم “تعطیلات رمی” محصول سال ۱۹۵۳ بود. در صحنه‌ای از این فیلم گرگوری پک و آدری هپبورن سوار بر وسپا در کوچه پس‌کوچه‌های رم می‌رانند.

انواع مدل وسپا:

وسپا ۱۲ مدل مختلف موتور سیکلت دارد. این ۱۲ مدل در ۶ خانواده قرار می‌گیرند:

Primavera) 50, 125 and 150)
Sprint) 50, 125 and 150)
GTS) 300)
GTS Super) 125 and 300)
PX) 125 and 150)
and) 946 ,125)
وسپا ۱۵۰ vxl
وسپا ۱۵۰ sxl

تمام این مدل‌ها از ۵۰ سی‌سی دو سیلندره تا ۳۰۰ سی‌سی چهار سیلندره را شامل می‌شوند.

یکی دیگر از کارهایی که شرکت وسپا انجام داد این که مونتاژ این محصول به یک شرکت هندی داد که مدل وسپا ۱۵۰ مونتاژ کشور هند است و د دو نوع متفاوت مونتاژ میشود دارای چراغ گرد و چراغ مربع است.

پرشین سیکلت نماینده انحصاری فروش شرکت کبیر موتور است که انواع مختلف وسپا ۱۵۰ را در بازار به فروش می رساند.

پرشین سیکلت ارائه کننده انواع موتورهای بنلی ، وسپا۱۵۰ ، وسپا ۱۵۰ وی ایکس ال ،وسپا ۱۵۰ اس ایکس ال ، آپریلیا ۱۵۰ ،سی جی ال کبیر ۱۵۰، هوندا کلیک ۱۵۰ ، هوندا کلیک واریو و … در بازار است .

persianmotorcycle
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *