مدل های موتورسیکلت سوزوکی در سال ۲۰۲۰

مدل های موتورسیکلت سوزوکی

سوزوکی یکی دیگر از اعضای “چهار بزرگ” ژاپن است. ساخت موتورسیکلت سوزوکی از سال ۱۹۵۲ آغاز شد و در سراسر جهان به شهرت رسیده است. موتورهای آفرود آن توانسته اند عناوین جهانی را از آن خود کرده اند. در ادامه مدل های موتورسیکلت سوزوکی در سال ۲۰۲۰ را معرفی کرده ایم تا با علم و آگاهی بیشتری نیسبت به خرید موتورسیکلت اقدام کنید. همچنین میتوانید از تاریخچه شرکت سوزوکی آگاهی یابید.

تاریخچه سوزوکی

مانند بسیاری از تولیدکنندگان مشهور، سوزوکی کار خود را به غیر از ساخت موتور و وسایل نقلیه ای که امروز می شناسیم آغاز کرد و برای موسس میشیو سوزوکی، این Suzuki Loom Works بود که در سال ۱۹۰۹ شروع به کار کرد. آقای سوزوکی در سال ۱۹۰۹ کارخانه منسوجات ابریشم خود را راه اندازی کرد. این شرکت به دلیل اینکه منسوجات بافتنی برای صنایع بزرگ ابریشم ژاپن تولید میکرد، دارای شهرت زیادی بود. در سال ۱۹۲۹ سوزوکی دستگاه بافندگی خود را اختراع و تولید کرد که به سراسر جهان نیز صادر شد.

این کارخانه تا سال ۱۹۳۷ به تولید اتومبیل متنوع و کوچک نیز می پرداخت، اما با شروع جنگ جهانی دوم و ممنوعیت دولت به ساخت اتومبیل های کوچ شهری، این برند مجبور شد فقط به نقش نساجی خود بازگردد. پس از جنگ جهانی دوم این تجارت موفقیت زیادی کسب کرد. در سال ۱۹۵۱ پس از سقوط بازار پارچه، سوزوکی نیز با شکست مواجه شد و مجددا تصمیم گرفت به خودروسازی بازگردد.

اولین مدل در سال ۱۹۵۲ پس از پیوستن موتور ۳۶ سی سی به پدال های فشار عادی برای رانندگی، “Power Free” نامگذاری شد. با برنده شدن موتور سوزوکی دایموند فری در سال ۱۹۵۳، به اولین پیروزی خود در مسابقات جهانی دست یافت. سوزوکی با تکمیل یک خط مونتاژ جدید مدرن در سال ۱۹۶۰ تکمیل کرد و به ساخت موتورهای مسابقه ای ادامه داد. دهه هفتاد حتی گسترش و موفقیت بیشتری را در مسابقات کسب کرد، اما مسلماً لحظه واقعی سوزوکی در سال ۱۹۸۰ زمانی بود که کارخانه GS / GSX را معرفی کرد که فقط ۵ سال بعد باعث تغییر صنعت GSX-R750 می شود. این مارک که تاکنون خود را به عنوان یکی از چهار بزرگ ژاپنی معرفی کرده است، همچنان در طراحی و مهندسی موتور سیکلت باقی مانده است.

اصطلاحات سوزوکی

مدل های موتورسیکلت سوزوکی

Finite Element Method analysis:

(FEM) یک نرم افزار مهندسی با کنترل رایانه که به سوزوکی کمک می کند تا تعادل بین قدرت و وزن را در طراحی پیستون برقرار کند.

Idle Speed ​​Control:

(ISC) یک ویژگی کنترل شده توسط رایانه است که در هنگام سرما به شما کمک می کند و عملکرد آرام را در حالت بیکار فراهم می کند.

Low RPM Assist System:

این ویژگی از متوقف شدن موتور در هنگام بارگیری موتور تحت بار سنگین جلوگیری می کند.

Motion Track Brake System:

یک سیستم ترمز ضد قفل است که هنگام ترمزگیری، نیروهای پیچش را در نظر می گیرد.

Motion Track Traction Control System:

(MT-TCS) کنترل کشش که برای محاسبه کشش موجود به ویژه در منحنی ها و گوشه ها به اطلاعات واحد اندازه گیری اینرسی متکی است.

Pulsed Secondary Air Injection:

(PAIR) این ویژگی هوای تازه را به اگزوز تزریق می کند تا سوختگی هیدروکربن های آزاد باقی مانده در جریان اگزوز را تشویق کند.

Physical Vapor Deposition:

(PVD) یک عمل حلقه پیستونی سخت تر از کروم که دستکش را با آبکاری سیلندر SCEM کار می کند و یک مهر و موم طولانی مدت ایجاد می کند.

Suzuki Clutch Assist System:

(CAS) سیستم دمپایی-کلاچ اختصاصی سوزوکی که باعث کاهش پس زمینه در تعویض دنده های سخت می شود، بنابراین از افت قدرت در اثر پرش چرخ عقب جلوگیری می کند.

Suzuki Composite Electro-chemical Material:

(SCEM) نام تجاری پوشش کاربید سیلیکون نیکل ماتریس لیپوفیلی لیپوفیلی است که توسط سوزوکی استفاده می شود. کاربید سیلیکون ماده ای محلول در نیکل و مانند سرامیک است که بسیار سخت تر از فولاد است.

Suzuki Drive Mode Selector:

(S-DMS) ویژگی متغیر خروجی که به شما امکان می دهد شخصیت موتور را متناسب با شماره گیری کنید.

Suzuki Dual Throttle Valve:

(SDTV) یک دریچه گاز ثانویه با کنترل ECM که به شما کمک می کند فاصله بین تقاضای سوارکار و توانایی موتور را برای ارائه پاسخ های آرام دریچه گاز در سراسر محدوده ایجاد کنید.

Suzuki Exhaust Tuning:

(SET) یک شیر ثانویه در سیستم اگزوز است که فشار متغیر را برای سیستم فراهم می کند. این امر باعث می شود تا پهنای باند گسترده تری نسبت به تنظیمات معمولی با کنترل بیشتری بر میزان انتشار نیز داشته باشد.

Variable Valve Timing:

(VVT) زمان سوپاپ را با توجه به RPM تغییر می دهد تا دامنه قدرت قابل استفاده همراه با باند برق واقعی بیشتر گسترش یابد. نسخه دوچرخه سواری به عنوان Suzuki Racing-Variable Valve Timing (SR-VVT) شناخته می شود.

مدل های سوزوکی

Suzuki Katana

Suzuki Katana

سوزوکی پس از ۱۳ سال وقفه مدل کاتانا خود را زنده کرد. مانند نمونه اصلی، کاتانا جدید نیز تعادل بین قدرت / عملکرد و راحتی / کنترل را ایجاد می کند. نیرو از یک موتور چهار سیلندر با حجم ۹۹۹ سی سی تأمین می شود و از طریق الکترونیکی کنترل بالا، مانند سوپاپ پیشرفته سوزوکی، SDTV، و سیستم استارت آسان پشتیبانی می شود. بعلاوه، این ویژگی SCAS را ایجاد می کند تا بتواند بین موتور و گیربکس ارتباط برقرار کند تا اثرات backtorque را کاهش دهد.

این کارخانه نسبت به ظاهر کاتانای اصلی نسبتاً وفادار مانده است، با این وجود از کمی مدرن سازی برای این دومین بهره برداری تولید بهره می برد. برای ارائه راحتی در مسافت طولانی و پیچیدن دقیق اما قابل پیش بینی، کارخانه از قاب GSX-S خود به عنوان نقطه شروع استفاده می کند. نیرو از یک آسیاب چهار سیلندر الهام گرفته از GSX-R حاصل می شود و ترکیب آن عناصر است که باعث می شود کاتانا همان چیزی باشد که هست. ترکیب ویژگی ها و کارایی باعث می شود که کاتانا یک موتور تمام عیار و عالی در جاده باشد.

مدل قیمت حجم موتور
Hayabusa ۱۴,۷۹۹ دلار ۱,۳۴۰ سی سی
GSX-R1000R ۱۷,۶۹۹ دلار ۱۰۰۰ سی سی
GSX-R1000 ۱۵,۵۹۹ دلار ۱۰۰۰ سی سی
GSX-R750 ۱۲,۴۹۹ دلار ۷۵۰ سی سی
GSX-R600 ۱۱,۳۹۹ دلار ۵۹۹ سی سی
GSX-S1000F ۱۱,۵۹۹ دلار ۹۹۹ سی سی
GSX250R ۴,۵۹۹ دلار ۲۴۸ سی سی
GSX250R ABS ۴,۸۹۹ دلار ۲۴۸ سی سی

Suzuki Sportbike

Suzuki Sportbike

این کارخانه این مدل را “موتورهای ورزشی” می خواند، اما سوپراسپرت های آن همه در زیر این پرچم جمع شده اند. در پایین دامنه، سطح ورودی GSX250R و GSX250R ABS با بدنه کامل آیرودینامیکی، موتور ۲۴۸ سی سی موازی دوقلو و مثلث تهاجمی سوار رول می شود. بعد از آن GSX-R600 و برادر بزرگ آن GSX-R750 قرار دارند. این مدل ها با موتورهایی با اندازه متوسط ۵۹۹ سی سی و ۷۵۰ سی سی اندازه دارند، موتورهای فوق العاده ورزشی خوانده می شوند. در بالای لیست GSX-R1000 و GSX-R1000R قرار دارد که VVT  IMU و تعویض سریع به آن اضافه شده است.

مدل قیمت حجم موتور
Boulevard M109R B.O.S.S. ۱۵,۱۹۹ دلار ۱,۷۸۳ سی سی
Boulevard C50 ۸,۲۹۹ دلار ۸۰۵ سی سی
Boulevard C50T ۹,۵۹۹ دلار ۸۰۵ سی سی

Suzuki Cruiser

Suzuki Cruiser

C50T و Boulevard C50 از یک بازوی مثلثی برای جلوه مصنوعی سخت استفاده می کنند. هر دو دارای موتور با حجم ۸۰۵ سی سی هستند. در بالای لیست، Boulevard M109R B.O.S.S قرار دارد. برای افزایش عملکرد، حجم این مدل تا ۱،۷۸۳ سی سی افزایش داده شده است.

مدل قیمت حجم موتور
Boulevard M109R B.O.S.S.  ۱۵,۱۹۹ دلار ۱,۷۸۳ سی سی
Boulevard C50 ۸,۲۹۹ دلار ۸۰۵ سی سی
Boulevard C50T ۹,۵۹۹ دلار ۸۰۵ سی سی

Suzuki Touring

Suzuki Touring

C50T با موتور ۸۰۵ سی سی ساخته شده و از یک شیشه جلو اتومبیل و کیف برای برخی از قابلیت های تورهای سبک و کاربردی برخوردار است.

مدل قیمت حجم موتور
Boulevard C50T ۹,۵۹۹ دلار ۸۰۵ سی سی

Suzuki Standard

Suzuki Standard

SV650 ، SV650 ABS و SV650X با موتور دارای حجم ۶۴۵ سی سی V-twin ، پشتیبانی SDTV و طراحی باز ارائه می شوند. پشتیبانی الکترونیکی در این سه دستگاه بسیار محدود است. GSX-S750 و GSX-S750Z ABS با یک موتور ۷۴۹ سی سی و ویژگی پیشرفته کنترل کشش سوزوکی را اضافه می کند. در حالی که GSX-S1000 و مدل های بالاتر دارای موتور ۹۹۹ سی سی است.

مدل قیمت حجم موتور
Katana  ۱۳,۴۹۹ دلار ۹۹۹ سی سی
GSX-S1000F ۱۱,۵۹۹ دلار ۹۹۹ سی سی
GSX-S1000 ۱۱,۰۹۹ دلار ۹۹۹ سی سی
GSX-S750Z ۸,۸۹۹ دلار ۷۴۹ سی سی
GSX-S750 ۸,۴۹۹ دلار ۷۴۹ سی سی
SV650X ۸,۳۹۹ دلار ۶۴۵سی سی
SV650 ABS ۷,۴۹۹ دلار ۶۴۵سی سی
SV650 ۷,۰۹۹ دلار ۶۴۵ سی سی

Suzuki Adventure

مدل های موتورسیکلت سوزوکی

V-Strom 650 به عنوان مدل پایه و سطح ابتدایی عمل می کند. ظاهر DR-BIG را به همراه دارد و یک موتور ۶۴۵ سی سی V-twin دارد. ۶۵۰XT جرثقیل های مناسب برای سواری آفرود  است، ۶۵۰XT Adventure یک جفت جعبه محافظ سریع و محافظ موتور به آن اضافه می کند. ۱۰۵۰XT و ۱۰۵۰XT Adventure برای کار جدی تر طراحی شده اند. این مدل ها از مجموعه های الکترونیکی چشمگیر برخوردار است، به علاوه می توانید متناسب با سیستم تعلیق رانندگی کنید.

مدل قیمت حجم موتور
V-Strom 1050 ۱۳,۳۹۹ دلار ۱,۰۳۷ سی سی
V-Strom 1050XT ۱۴,۷۹۹ دلار ۱,۰۳۷ سی سی
V-Strom 1050XT Adventure ۱۶,۹۹۹ دلار ۱,۰۳۷ سی سی
V-Strom 650XT ۹,۲۹۹ دلار ۶۴۵ سی سی
V-Strom 650XT Adventure ۱۰,۳۹۹ دلار ۶۴۵ سی سی
V-Strom 650 ۸,۷۹۹ دلار ۶۴۵ سی سی

Suzuki Dual Sport

مدل های موتورسیکلت سوزوکی

مجموعه دوئل اسپرت سوزوکی با DR200S در پایین لیست قرار دارد. این موتور از یک مدل از یک موتور ۱۹۹ سی سی برخوردار است تا با هم گروه بزرگ خود DR-Z400S با موتور ۳۹۹ سی سی  و DR650S با موتور ۶۴۴ سی سی، مطابقت داشته باشد. سیستم تعلیق قابل تنظیم و طولانی مدت؛ این سه مدل را برای مطابقت با خشن ترین زمین مناسب می کند، اما هیچ مانعی برای الکترونیک بالاتر ندارند.

این مدل ها برای استفاده در دو سطح ساخته شده اند، اگرچه به وضوح دارای قابلیت حرکت روی جاده های خشن هستند، در سطوح هموار نیز عملکرد خوبی دارند. در بالای این لیست، DR650S را می توان برای ارتفاع سیستم تعلیق و ارتفاع صندلی از طریق تجهیزات اختیاری از کاتالوگ لوازم جانبی تنظیم کرد.

مدل قیمت قیمت
DR650S ۶,۶۹۹ دلار ۶۴۴ سی سی
DR-Z400S ۶,۷۹۹ دلار ۳۹۸ سی سی
DR200S ۴,۶۴۹ دلار ۱۹۹ سی سی

Suzuki SuperMoto

Suzuki SuperMoto

سوزوکی DR-Z400SM تنها ورودی در گروه SuperMoto است. در حالی که از نظر فنی یک موتور مسابقه است، اما از نظر ظاهری معمولی بوده و دارای لاستیک های خیابانی است. این امر آن را برای رفت و آمد داخل شهر مناسب می کند. نیرو از یک موتور ۳۹۸ سی سی با گشتاور کم حاصل می شود.

مدل قیمت حجم موتور
DR-Z400SM ۷,۳۹۹ دلار ۳۹۸ سی سی

Suzuki Scooter

Suzuki Scooter

بدون شک Burgman یکی از شناخته شده ترین طرح های اسکوتر در جهان است که دارای ریز اسکات های بزرگ و بدنه قوی است. Burgman 200 و ۴۰۰ هر دو با شیشه های جلو بلند در بالای یک پهن باز و جای عمیق پا کار می کنند که محافظت مناسب از راننده را فراهم می کند. همانطور که از نام آنها مشخص است، این اسکوترها به ترتیب دارای یک موتور ۲۰۰ سی سی و ۳۹۹ سی سی هستند و از یک جعبه دنده CVT برای کار یکپارچه استفاده می کنند. در زیر صندلی، هر دو مدل فضای کافی برای ذخیره دو کلاه ایمنی تمام رخ را دارند.

مدل قیمت حجم موتور
Burgman 400 ۸,۲۹۹ دلار ۳۹۹ سی سی
Burgman 200 ۴,۹۹۹ دلار ۲۰۰ سی سی

در این مقاله با مدل های موتورسیکلت سوزوکی آشنا شدید. آگاهی از مشخصات موتور و مقایسه قیمت ها کمک شایانی به شما خواهد بود. پرشین سیکلت مرجع کاملی برای آشنایی با انواع موتورسیکلت است.

persianmotorcycle
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *