تجهیزات ایمنی برای موتورسواری آفرود

تجهیزات ایمنی برای موتورسواری آفرود

خرید موتورسیکلت تنها کاری نیست که علاقه مندان به موتورسواری و هیجان باید انجام دهند. این که در موتورسواری یک تازه کار هستید یا یک کهنه کار با تجربه، تجهیزاتی که در هنگام موتورسواری استفاده می کنید، از خرید آن بیشتر اهمیت دارد. شما یکی از خطرناک ترین وسایل حمل و نقل روی کره زمین را انتخاب کرده اید، بنابراین باید کمی وقت بگذارید و خود را به بهترین و ایمن ترین وسایل ممکن تجهیز کنید تا بتوانید سالهای سال رانندگی کنید. اما کیت مورد نیاز شما هنگام خروج از جاده کاملاً با لباس معمولی موتورسواری شما یکسان نیست – در موتورسواری آفرود انواع روکش و حفاظت باید در نظر گرفته شود. بنابراین، در این مقاله مهمترین تجهیزات ایمنی برای موتورسواری آفرود را لیست کرده ایم که ایمنی و سلامت شما را تضمین می کند.

تجهیزات لازم برای موتورسواری آفرود

آیا آماده اید تا برای یک روز سواری آفرود آماده شوید؟ گردش در طبیعت در جستجوی مسیرهای حماسی یکی از بهترین تحربیات است. همیشه خود را تشویق کنید که دورتر بروید و بیشتر سوار شوید اما تنها زمانی که وسایل مورد نیاز را به همراه دارید. در ادامه مهمترین تجهیزات ایمنی برای موتورسواری را لیست کرده ایم.

کلاه کاسکت

اولین و مهمترین وسیله باید کلاه ایمنی باشد. حتی در کشورهایی که استفاده از کلاه ایمنی اجباری نیست، ارزیابی اولیه ریسک موتورسیکلت ها شما را به این نتیجه می رساند که کلاه ایمنی منطقی است. ممکن است صدمات بقیه بدن ما بهبود یابد، اما آسیب های سر بسیار خطرناک هستند، بنابراین منطقی است که بیشتر از هر چیز دیگری به این مورد توجه کنیم.

توصیه ما این است که قبل از خرید به درستی در مورد موضوع تحقیق کنید – تصور نکنید که کلاه ایمنی معمولی شما برای آفرود هم مناسب است. به دنبال بهترین کلاه ایمنی باشید و سعی کنید از برندهای معتبر خرید کنید.

قبل از خرید هم باید آن ار امتحان کنید، زیرا روکش داخل هر مدل و مارک متفاوت خواهد بود، بنابراین اگر با شکل سر شما سازگار نیست، خرید نکنید و امیدوار باشید که کلاه ایمنی تغییر کند – اینطور نیست.

تجهیزات ایمنی برای موتورسواری آفرود

از نظر نوع پوسته، مدلهای تمام صورت همیشه محافظت بیشتری را ارائه می دهند، اما قسمت جلویی با درجه “P” تقریباً به همان اندازه قوی است. برای آفرود، یک کلاه ایمنی آفرود بهترین است زیرا اجازه می دهد جریان هوا و تهویه مطلوب جریان داشته باشد در حالی که یک حفاظ خوب برای جلوگیری از آفتاب و گل و یک دیافراگم وسیع برای قرار دادن عینک به خوبی امکان پذیر باشد.

این نکته را هم به یاد داشته باشید – یک کلاه ایمنی برای مادام العمر نیست! یک کلاه کاسکت ارزان قیمت حدود دو تا سه سال عمر دارد. نسخه های متوسط ​​قیمت باید دو برابر بیشتر و مدل های گران بیشتر دوام بیاورند، اما بستگی به میزان سواری شما دارد.

عینک مخصوص آفرود

خوب، آنچه برای محافظت از چشمان خود می پوشید بستگی زیادی به کلاه ایمنی که انتخاب کرده اید دارد- کلاه ایمنی و عینک مخصوص آفرود. محافظت از چشمان شما بسیار مهم است. با یک سنگ شل ممکن است بینایی خود را از دست دهید، بنابراین محافظت از آنها باید در اولویت قرار گیرد.

برای عینک ها، گزینه های بی شماری وجود دارد و بدون تردید مارک های برتر بسیار خوب هستند، اما در مورد اینکه آیا واقعا ارزش این پول را دارند – این بیشتر مورد بحث است.

اما به عنوان مبنای اولیه، آنها باید راحت باشند، دارای روکش فوم خوب برای جذب عرق و نشستن خوب روی صورت شما باشند و باید با دیافراگم کلاه ایمنی شما متناسب باشد. از نظر لنزها، گزینه های زیادی از روشن تا تیره، رنگی تا آینه ای، ماسه ای و… وجود دارد.

تجهیزات ایمنی برای موتورسواری آفرود

چکمه

به عنوان نزدیکترین قسمتی از بدن به زمین، پای شما بسیار آسیب پذیر است. اگر با پزشک حوادث و فوریت های پزشکی صحبت کنید و احتمالاً به شما می گویند که آسیب های پا و سر شایع ترین مورد برای موتورسیکلت های جاده ای است، با این حال بسیاری از سواران از محافظت اولیه از پای خود چشم پوشی می کنند.

هر چکمه ای که در آفرود می پوشید، باید چکمه ای باشد که فقط برای این منظور طراحی شده است. چکمه های فولادی با سرپوش، چکمه های سفت و سخت، چکمه های ارتش سابق و… نه باور کنید. یک چکمه آفرود دارای محافظت مناسب از مچ پا است که برای جلوگیری از چرخش مچ پا در هنگام تصادف از ساق پا بالا می آید. آنها باید دارای سگک، بندهای زیپ دار باشند اما بندهایی نداشته باشند که در زنجیر و تعویض دنده گرد، ترمز و استارت گیر کنند.

چکمه های آفرود مدرن بیشتر شبیه چکمه های اسکی هستند و از محافظت گسترده ای برای جلوگیری از ضربه و ایمن نگه داشتن پاهای شما برخوردارند. آنها معمولا گران هستند، اما وقتی می خرید دقیقاً می دانید چرا این سرمایه گذاری را انجام داده اید. برخی از افراد از این احساس سفت و سخت برای موتورسواری لذت نمی برند، بنابراین ممکن است به سراغ بوت آفرود منعطف تری بروید که معمولاً چرم بیشتر و پلاستیک کمتری دارد، اما همچنان از سطح حمایت و محافظت مشابهی برخوردار است.

چکمه ای را انتخاب کنید که برای سبک سواری شما مناسب است.

تجهیزات ایمنی برای موتورسواری آفرود

لباس های مخصوص موتور سواری

یکی دیگر از تجهیزات ایمنی برای موتورسواری آفرود لباس و شیلد قفسه سینه است. تصمیم در مورد سرمایه گذاری در لباس نباید تصمیم سختی باشد. به دنبال چیزی باشید که از شانه و ستون فقرات محافظت می کند و به ویژه به دنبال محافظت خوب از آرنج باشید. بیشتر اعصاب دستان شما از طریق عصب اولنار که در آرنج شما قرار دارد عبور می کند، بنابراین ضربه بزرگی به اینجا وارد کنید و کاملا محتمل است که احساس و کنترل دست خود را از دست بدهید. به اندازه کافی شما را متقاعد می کند که از پدهای آرنج استفاده کنید. لباس مخصوص آفرود، از کت و شلوار بدن و محافظ پلاستیکی و محافظ کمر تشکیل شده است.

زانوبند و آرنج بند

به همان اندازه که از آرنج خود محافظت می کنید، جلوگیری از آسیب و صدمه به زانوها بسیار مهم است، به عنوان نقاط تیره بدن ما که به خاک نزدیکتر است، زانوها بسیار آسیب پذیر هستند. رانندگان جاده اغلب از این امر غافل می شوند و بدون هیچ گونه محافظی سوار می شوند اما این عاقلانه نیست، و برای سواران آفرود این یک جنون ساده است.

اگرچه برخی از شلوارهای سوار دارای پد کامل روی زانو هستند، اما برای محافظت از یک مفصل حیاتی در بدن شما کافی نیست. حداقل شما به یک زانوبند با کیفیت خوب نیاز دارید و در قسمت بالایی می توانید از بریس های فراگیر زانو استفاده کنید.

تجهیزات لازم برای موتورسواری

دستکش

به عنوان یک موتورسوار، احتمالاً دستکش های متنوعی دارید که در جایی در گاراژ قرار گرفته اند. در حالی که ممکن است برای رانندگی شهری خوب باشد، اما وقتی مسیر سنگلاخی و سنگی می شود چندان جالب نیستند. دستکش های مدرن آفرود و موتور کراس راهی را برای ارائه احساس هیجان است. در نمونه های خوب از الیاف نخ استفاده شده و در قسمت های انگشت؛ لاستیک فشرده و کف دست؛ لایه نسبتا ضخیم ابری به کار برده شده است.

تجهیزات ایمنی برای موتورسواری آفرود

شناخت وسایل لوازم یک مهارت فنی و تخصصی است. در این مقاله با مهمترین تجهیزات ایمنی برای موتورسواری آفرود را معرفی کردیم. استفاده از این وسایل به داشتن سواری ایمن کمک زیادی خواهد کرد. این وسایل در سراسر دنیا قیمت نسبتا بالایی دارند، اما موتورسواران حرفه ای خیلی خوب می دانند که در حال سرمایه گذاری روی چه چیزی هستند. با خرید این تجهیزات ایمنی خود را تضمین خواهید کرد.

persianmotorcycle
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *