نحوه محاسبه قیمت موتور سیکلت کارکرده

قیمت موتور سیکلت کارکرده

نحوه محاسبه قیمت موتور سیکلت کارکرده

ممکن است برای فروش موتور خود اشتیاق فراوانی داشته باشید تا بتوانید یک موتور جدید خریداری کنید. یا شاید هم می خواهید موتور قدیمی را با یک موتور جدید جایگزین کنید. دلیل آن هر چه باشد، هنگامی که قصد دارید موتور خود را بفروشید، اولین چیزی که باید بدانید قیمت موتور سیکلت است. اما دانستن قیمت دقیق موتور دست دوم خیلی ساده نیست. مانند هر چیز دیگر، قیمت موتور سیکلت کارکرده و دست دوم متفاوت است.

وقتی صحبت از ارزش یا قیمت یک موتور دست دوم می شود، بسیاری از عوامل پررنگ تر می شوند. اگر به فروش موتور خود علاقه دارید، باید این عوامل را بدانید. در این مقاله این عوامل را توضیح خواهیم داد تا شما بدانید چگونه می توانید قیمت مناسب موتور سیکلت قدیمی / دست دوم خود را محاسبه کنید.

عواملی که قیمت موتورسیکلت دست دوم را تعیین می کنند؟

چه عوامل مهمی تعیین کننده قیمت موتور دست دوم است؟ ممکن است موارد زیادی از این قبیل وجود داشته باشد که هنگام تعیین قیمت موتورسیکلت دست دوم بسیار مهم است. بیایید مهمترین موارد را بررسی کنیم.

  • موتور سیکلت شما چند سال دارد؟ سن موتور سیکلت ممکن است از سال ساخت آن یا از تاریخ واقعی هنگام ورود به جاده محاسبه شود. به طور کلی در این دو تاریخ باید اختلاف وجود داشته باشد اما در بعضی موارد ممکن است متفاوت باشد. به طور معمول موتورسیکلت که کمتر از پنج سال عمر می کند قیمت خوبی دارد.
  • هر چیزی که بیش از پنج سال باشد ممکن است بازدهی را که به دنبال آن هستید به شما ندهد. به عنوان یک قانون کلی، بلافاصله پس از ترک نمایشگاه، موتور سیکلت ۱۵٪ قیمت خود را از دست می دهد. پس از آن ممکن است هر سال ۱۰ درصد کاهش ارزش را در نظر بگیرید.
  • ساخت و مدل – ساخت موتورسیکلت شاید مهمترین عامل مهم باشد. مارک های مختلف موتور سیکلت ارزش متفاوتی دارند. موتورسیکلت هوندا را نمی توان با یاماها یا مارک های دیگر مقایسه کرد. در مورد مدل نیز همین طور است. هر مدل در یک مارک ممکن است ارزش متفاوتی داشته باشد. بنابراین ، هر زمان که سعی در تعیین قیمت موتور خود دارید ، باید این فاکتور را در خاطر داشته باشید.
  • مسافت پیموده شده – موتور سیکلت شما تاکنون چقدر کار کرده است؟ این نیز نقش مهمی دارد، زیرا عملکرد موتور بستگی زیادی به آن دارد. هرچه موتور بیشتر کار کند، عمر باقیمانده آن نیز کمتر خواهد بود، بنابراین تأثیر آن بر قیمت فروش موتور سیکلت شما خواهد بود.
  • مکان – منطقه ای که موتورسیکلت شما در آن استفاده شده نیز تأثیر خود را دارد. اگر بیشتر در یک شهر بزرگ کار کرده، ممکن است قیمت خوبی داشته باشد اما اگر در مناطق روستایی یا تپه ای استفاده شده، بازدهی کمتری نسبت به انتظارات شما دارد.
  • اسناد و مدارک – یکی از مهمترین عوامل؛ اسناد موتورسیکلت شماست. اسنادی با عنوان کاملاً مناسب، فروش مناسب موتور سیکلت شما را تضمین می کند.
  • شرایط – شرایط کلی که شامل وضعیت موتور، قطعات بدنه، هر گونه لوازم جانبی و کمک فنرهای موتورسیکلت شما نیز در قیمت آن نقش دارد. اگر قطعات بدنه و موتور در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشند و اگر موتورسیکلت شما با یک حادثه جدی روبرو نشده باشد، ممکن است قیمت خوبی داشته باشید.
  • وضعیت لاستیک ها نیز بسیار مهم است. اگر لاستیک فرسوده است ، برای اطمینان از قیمت فروش مناسب موتور سیکلت ، توصیه می شود که با تایر جدید تعویض کنید.

قیمت موتور سیکلت کارکرده

چگونه قیمت مناسب را محاسبه کنیم؟

هنگامی که با در نظر گرفتن عوامل فوق، ایده کلی در مورد وضعیت موتورسیکلت خود داشتید، اکنون می توانید به محاسبه واقعی قیمت موتور سیکلت بپردازید. برای این منظور می توانید از روش های مختلف زیر استفاده کنید:

ماشین حساب آنلاین 

وب سایت های مختلف در اینترنت، این امکان را فراهم می کنند. شما فقط باید اطلاعات صحیحی در مورد موتورسیکلت خود مانند مارک، مدل، ظرفیت موتور و شرایط عمومی وارد کنید. ماشین حساب قیمت فروش موتور سیکلت خود را در چند ثانیه پیشنهاد می کند. به طور معمول، این بستگی به صحت اطلاعاتی که ارائه داده اید کاملاً واقع بینانه است.

چک کردن موتورهای مشابه ارائه شده برای فروش در اینترنت 

صدها وب سایت و اپلیکیشن وجود دارد که با خرید و فروش وسایل نقلیه از جمله موتور سیکلت سروکار دارند. فقط کافیست نوع موتورسیکلت هایی را که مشابه موتور شما را هستند فیلتر کنید. با این کار می توانید در مورد قیمت احتمالی موتورسیکلت خود ایده ای منصفانه بدست آورید. بدون شک، هر یک از اقلام شخصی شایستگی ها و معایب خاص خود را دارند که بر ارزش آن تأثیر می گذارند، اما مقایسه موتور سیکلت های مشابه در اینترنت، می تواند ایده مناسبی در مورد ارزش آن به شما ارائه دهد.

قیمت واقعی ممکن است در هر دو طرف متفاوت باشد. ممکن است بیش از انتظار شما باشد یا حتی کمتر از محاسبه شما باشد.

تبلیغات مشابه تقریباً در همه روزنامه های معتبر نیز موجود است. می توانید قیمت های ارائه شده در این تبلیغات را با موتورسیکلت خود مقایسه کنید. این به شما ایده ای در مورد ارزش موتورسیکلت می دهد.

با نمایندگی های موتورسیکلت مشورت کنید

هنگامی که با استفاده از دو منبع فوق در مورد ارزش موتورسیکلت خود به ایده ای رسیدید، اکنون وقت آن است که با متخصصان ما در پرشین سیکلت و یا نمایندگی های منطقه تان مشورت کنید. ممکن است بیش از یک فروشنده موتور سیکلت در منطقه شما وجود داشته باشد. موتور خود را به یکی از آنها برسانید. آنها این تجربه را دارند و روند بازار را می دانند، بنابراین در موقعیت بهتری قرار دارند و ارزش احتمالی موتورسیکلت شما را پیشنهاد می دهند.

از آنجا که آنها به طور معمول با چنین موتورسیکلت هایی سر و کار دارند، تخمین یا محاسبه آنها واقعی تر است. اکنون می توانید آن را با محاسبات شخصی که قبلاً با استفاده از منابع آنلاین انجام داده اید مقایسه کنید. با یک واریانس جزئی، محاسبات به طور معمول باید مشابه باشند. با این حال، اگر اختلاف بیش از حد باشد، ممکن است آن را با نمایندگی موتورسیکلت در میان بگذارید تا در نهایت به ارزش منصفانه موتور خود برسید.

در هنگام محاسبه قیمت موتور سیکلت خود باید واقع بین باشید. همیشه تمام نکات منفی موتورسیکلت خود را که ممکن است در ارزش آن تأثیر بگذارد، در نظر بگیرید. به همین ترتیب، در صورت داشتن موتور، امتیازات مثبت را نیز اضافه کنید تا به یک قیمت نسبتاً واقعی برسید. اما انتظار نداشته باشید که بتوانید به همان قیمت محاسبه شده آن را بفروشید.

اگر مقاله “نحوه محاسبه قیمت موتور سیکلت کارکرده” را دوست دارید، لطفا نظرات خود را در زیر ارائه دهید و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

persianmotorcycle
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *