مشخصات وسپا اسپرینت ۱۵۰ – نقد و برررسی

مشخصات وسپا اسپرینت

اسپرینت تجسم اسپورت وسپا از پلتفرم پریماورا است. این موتور بر تمام عناصر اصلی پریماورا (قاب، موتور، بدنه) تکیه دارد، در حالی که برای دستیابی به ظاهری جذاب‌ تر، تعدادی طراحی جسورانه به آن اضافه شده است. مسلماً اسپرینت بهترین دستگاه وسپا در چند دهه اخیر است.

وسپا اسپرینت با یک موتور ۱۵۰ سی‌سی یکی از پایه‌های اصلی در خط دهه شصت وسپا ریسینگ است. برخلاف تصور یک وسپا که اغلب یک موتورسیکلت آرام در نظر گرفته می شود، این وسپا را می توان تا سرعت ۹۸ کیلومتر در ساعت رانندگی کرد.

آخرین نسل وسپا اسپرینت به فناوری موتور i-GET (فناوری محیط سبز ایتالیایی) مجهز شده است که بدون کاهش عملکرد سازگار با محیط زیست است. این را می توان با استفاده از یک سیستم تزریق الکترونیکی از طریق یک کامپیوتر برنامه ریزی شده ۳ دریچه به دست آورد. این سیستم راز وسپا اسپرینت است که می تواند شتاب و عملکرد خود را با سطوح ایمنی کم مصرف و آلایندگی یورو ۳ حفظ کند.

مزایا:

  • شیک ترین وسپا در چند دهه اخیر
  • موتور تزریق سوخت عالی
  • ساخت تمام فلزی
  • ABS استاندارد

معایب:

  • گران
  • موتور هوا خنک
  • گازدار (۵۰ سی سی)

انواع وسپا اسپرینت

نسل قبلی وسپا ۱۵۰ دارای چندین تنوع با نام‌ های منحصربه‌ فرد است. Vespa Veloce، Primavera، Super Sprint، Sprint Rally و موارد دیگر وجود دارد.

در Vespa Sprint i-Get، Piaggio تنها ۲ نوع از انواع با مشخصاتی را منتشر کرد که فاصله زیادی با هم ندارند، یعنی نسخه استاندارد ۱۵۰ و نسخه S. هر دو از فناوری i-GET برای موتور و سیستم ترمز پیشرفته (ABS) برای امنیت استفاده کرده اند.

طراحی ظاهر وسپا اسپرینت ۱۵۰

وسپا اسپرینت کلاس و پیچیدگی را تداعی می کند. طراحی بدنه خمیده و اجزای شیک با بند کرومی آن ظاهر یکپارچه‌ ای را برجسته می‌ کند، اما با لمسی از امکانات مدرن. ساختار بدنه باریک از فلز جامد ساخته شده است.

این آخرین نوع ۱۵۰ سی سی در مقایسه با نسخه های قبلی باریک تر است. از سوی دیگر، چراغ جلو LED با طراحی مربع، چراغ عقب برجسته، گیج‌ های ابزار آنالوگ-دیجیتال و رینگ‌ های آلیاژی بزرگتر، استایل جدید Vespa Sprint را برجسته می‌ کنند.

در سال ۲۰۰۸ وسپا S معرفی شد که نسخه اسپورت‌ تری از قاب کوچک نسل LX آن‌ ها بود که بیشتر به خاطر چراغ جلوی مستطیلی‌ اش شناخته می‌ شد. Sprint این مفهوم ورزشی را برای نسل Primavera بازبینی می کند.

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه رینگ های آلیاژی است که از ۱۱ اینچ به ۱۲ اینچ رشد می کنند تا از لاستیک کم پروفیل اسپرت تر استفاده کنند و در عین حال اندازه کل چرخ ها را مشابه نگه دارند. سبک ۱۴ پره این رینگ های جدید در مقایسه با رینگ های استاندارد Primavera برجسته است. در اکثر نسخه‌ های Sprint، این رینگ‌ ها یک رنگ آلیاژی طبیعی هستند، اما Vespa برخی از نسخه‌های Sprint را با رینگ‌های سیاه‌ شده ایجاد کرده است که با بدنه‌ ای با رنگ روشن عالی به نظر می‌ رسند.

وسپا اسپرینت ۱۵۰ دارای رینگ‌ های نقره‌ای با ۳ رنگ بدنه است: سفید Innocenza، Grey Titanio و Red Scarlatto. همه آنها دارای الگوهای مینیمال هستند و رنگ های ساده بر آنها غالب است.

Vespa Sprint S 150 به رینگ‌ های مشکی و ۳ رنگ بدنه خاکستری، زیره زرد و مشکی اوپاکو مجهز شده است.

مشخصات وسپا اسپرینت

سواری وسپا اسپرینت ۱۵۰

یکی دیگر از نقاط قوت وسپا اسپرینت ۱۵۰ راحتی سواری است. از این جنبه، هیچ یک از رقبای خود به آن نزدیک نمی شود. با صندلی‌ های پهن و با روکش خوبی که دارد، هنگام ترافیک یا ساعت‌ها سواری در خارج از شهر، خسته نخواهید شد. وسپا مدرن دارای موقعیت سواری عمودی است و پاهای سوار به طور محکم روی پله بزرگ از طریق بخش میانی قرار گرفته است.

عملکرد موتور

Sprint از همان پایه های مکانیکی Primavera استفاده می کند، بنابراین خریداران با انتخاب مشابهی بین موتورهای ۵۰cc و ۱۵۵cc روبرو هستند. موتور ۵۰ سی سی یک موتور ۴ زمانه خوب است که برای تامین انرژی نسل قبلی مدل های LX و S نیز استفاده شده است. این یک موتور ۴ سوپاپ هوا خنک گازدار است که حداکثر قدرت ۴.۶ اسب بخار را در ۹۵۰۰ RPM تولید می کند. این به معنای حداکثر سرعت مناسب ۴۰ مایل در ساعت (۶۴ کیلومتر در ساعت) است.

موتور بزرگتر ۱۵۵ سی سی آخرین نمونه از موتور LEADER Piaggio است. این موتور ۱۲.۷ اسب بخار سالم تولید می کند که به راحتی به سرعت ۶۰ مایل در ساعت می رسد. با این موتور، اسپرینت واقعاً زنده می‌شود، زیرا این موتور با ترمزها و سیستم تعلیق باکیفیت بالا سازگاری دارد.

موتور جدید دارای طرح سه سوپاپ است که به معنی قدرت بیشتر و بازده سوخت بهتر است. اگرچه اسپرینت با هوا خنک می شود، اما برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد موتور، به یک فن کوچک متکی است تا هوا را به سمت موتور هدایت کند. کنترل پاسخ دریچه گاز آسان بود در حالی که شتاب صاف و خطی با حداقل لرزش بود.

وسپا ادعا می کند که Sprint 150 حداکثر قدرت ۱۲ اسب بخار در ۷۷۵۰ دور در دقیقه و ۱۲.۴ نیوتن متر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه دارد. با فریم ۱۶۰ پوندی روی زین، سوزن با دریچه گاز تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

Sprint 150 از نظر ویژگی های ایمنی رشد کرده است و اکنون ABS روی ترمزهای دیسکی جلوی خود دارد. با این حال، هنوز هم به ترمزهای دست و پا گیر درام مکانیکی ۱۴۰ میلی متری در عقب برای قدرت توقف وابسته است.

ترمز / سیستم تعلیق / هندلینگ

اسپرینت از یک دیسک بزرگ ۲۰۰ میلی‌ متری در جلو برای توقف اصلی استفاده می‌ کند، در حالی که یک ترمز طبلی ۱۴۰ میلی‌ متری وظیفه توقف را در قسمت عقب انجام می‌ دهد. اندازه این درام عقب از ۱۱۰ میلی متر در نسل قبلی قاب کوچک Vespa است که با تغییر چرخ های بزرگتر امکان پذیر شد.

سیستم تعلیق جلو از یک راه‌ اندازی یک طرفه و انتهایی با یک شوک کویل‌ اور استفاده می‌کند که سواری راحت و غیرقابل مقایسه‌ای را ارائه می‌دهد. سیستم تعلیق عقب با فنر مارپیچ با چهار تنظیمات پیش بار قابل تنظیم کار می کند. این سواری کوچک شیرین به راحتی از روی دست اندازها می لغزد. اهرم ترمز نرم و کار با آن آسان است. برخلاف Vespa PX، اسپرینت هیچ ترمز پایی با طراحی ناشیانه و ساقه بلندی در وسط صفحه پله ندارد.

بهترین ارتقا برای Vespa Sprint 150 2017 آلیاژهای شیک ۱۲ اینچی است که این اسکوتر را در شرایط مختلف جاده پایدارتر نگه می دارد. با چسبندگی بهتر روی آسفالت، سواری با این اسکوتر کوچک جثه سرگرم کننده و هیجان انگیز است. آلیاژهای جدید نیز جذابیت اسپرتی را به اسپرینت ۱۵۰ جدید اضافه می‌کنند.

امکانات اضافی

پانل ابزار دارای طراحی جدید آوانگارد با سرعت سنج ترکیبی آنالوگ و کیلومترشمار دیجیتال، متر سفر و نمایشگر سوخت سنج است.

به جای نوارهای لاستیکی، Vespa Sprint اکنون دارای یک تشک لاستیکی کامل برای محافظت از پوشش رنگ تخته است. حتی سیستم قفل محفظه زیر صندلی نیز برای کارکرد آسانتر در سیستم جرقه زنی ادغام شده است.

مشخصات وسپا اسپرینت

مشخصات وسپا اسپرینت:

  • موتور: ۴۹ سی سی Hi-PER4 4 سوپاپ ۴ زمانه یا ۱۴۹.۸ سی سی SOHC 3 سوپاپ ۴ زمانه
  • سایر گزینه های موتور بین المللی: ۴۹ سی سی ۲ زمانه Hi-PER2 یا ۱۲۴.۵ سی سی SOHC 3 سوپاپ ۴ زمانه
  • تحویل سوخت: کربوهیدرات (۵۰cc) یا تزریق سوخت (۱۵۰cc)
  • خنک کننده: هوا خنک می شود
  • گیربکس: CVT
  • قدرت ۵۰ سی سی: ۴.۶ اسب بخار @ ۹۵۰۰ RPM و گشتاور ۲.۸ فوت پوند در ۸۰۰۰ RPM (4 زمانه)
  • قدرت ۱۵۰ سی سی: ۱۲.۷ اسب بخار @ ۷۷۵۰ RPM، گشتاور ۹.۴ پوند فوت @ ۶۵۰۰ RPM
  • نسبت تراکم: ۱۰.۵:۱
  • فاصله بین دو محور: ۵۲.۴ اینچ (۱۳۳ ۰ میلی متر)
  • وزن: ۱۰۸ / ۱۱۸ کیلوگرم (۱۵۰/۵۰ سی سی)
  • استارت: برقی
  • ارتفاع صندلی: ۳۰.۷ اینچ
  • مخزن سوخت: ۷ لیتر / ۱.۸ گالن (۵۰ سی سی) یا ۸ لیتر / ۲.۱ گالن (۱۵۰ سی سی)
  • ترمزها: دیسک ۲۰۰ میلی متری (جلو)، درام ۱۴۰ میلی متری (عقب)
  • تعلیق جلو: شوک سیم پیچ تک بازویی، ۳.۱ اینچ (۷۸ میلی متر) سفر
  • تعلیق عقب: تک شوک، ۲.۷ اینچ (۶۹ میلی متر) سفر
  • لاستیک ها: ۱۱۰/۷۰-۱۱، ۱۲۰/۷۰-۱۱ (جلو، عقب)
persianmotorcycle
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *