موتور سیکلت نو بخریم یا کارکرده؟

موتور سیکلت نو بخریم یا کارکرده

همیشه یک بحث بزرگ در مورد اینکه موتور سیکلت نو بخریم یا کارکرده وجود داشته است. واقعاً هیچ پاسخ درستی برای این سؤال وجود ندارد، بلکه این یک اولویت خاص برای هر فرد است و همه چیز به این بستگی دارد که شما چه چیزی را بیشتر دوست دارید و احساس می کنید برای شما مناسب است. از آنجایی که من بارها در این موقعیت قرار گرفته ام، تحقیقات زیادی در این مورد انجام داده ام و می خواهم آنچه را که آموخته‌ ام و تحقیق کرده‌ ام را برای شما توضیح دهم و بررسی بی‌ طرفانه‌ ای از خرید موتور سیکلت نو در مقایسه با موتورسیکلت کارکرده ارائه دهم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

مزایای خرید موتورسیکلت نو

در قسمت اول این مقاله، نکات مثبت خرید موتورسیکلت جدید را توضیح خواهم داد. اولین نکته ای که می خواهم به آن اشاره کنم این است که موتورسیکلت های جدید سیستم های مکانیکی به روز و مدرنی دارند که در نهایت می تواند تجربه رانندگی شما را کمی ایمن تر کند. چنین سیستم هایی ممکن است شامل ترمز ارتقا یافته، سیستم تعلیق و عملکرد سوخت باشد.

هر موتورسیکلت ساخته شده باید یک سری آزمایشات را پشت سر بگذارد تا اطمینان حاصل شود که درست کار می کند و ترمزها درست کار می کنند. بنابراین هر موتورسیکلتی که خریداری می کنید، سیستم ترمز قابل قبولی خواهد داشت.

نکته خوب در مورد موتورسیکلت های جدید این است که آنها معمولاً دارای ترمزهای دیسکی به روز شده ضد قفل هستند که به نام ABS (سیستم ترمز ضد قفل) نیز شناخته می شود. این بدان معناست که ترمزهای دیسکی/درام موتورسیکلت توسط یک سیستم ایمنی الکترونیکی کنترل می شود تا لاستیک ها و چرخ ها با وجود اعمال کامل ترمزها قفل نشوند و نمی لغزند.

موتورسیکلت های جدید همچنین با سیستم تزریق سوخت عرضه می شوند که هر سال دردسرهای ناشی از داشتن کاربراتور قدیمی تر برای تعمیر و تمیز کردن را از بین می برد.

موتورسیکلت های جدید نیز دارای سیستم تعلیق به روز خواهند بود. اگر تا به حال سوار موتورسیکلتی با سیستم تعلیق ضعیف شده اید، دقیقاً می دانید که داشتن سیستم تعلیق خوب چقدر مهم است. فناوری این سیستم نسبت به قبل بهتر است، بنابراین اگر یک موتورسیکلت جدید بخرید تضمین می‌کنید که این راحتی حتی بیشتر از موتورسیکلت‌های قبلی ساخته شده است.

گزینه های بیشتر برای تامین مالی

اگر قصد خرید موتورسیکلت جدید دارید، گزینه های بیشتری برای تامین هزینه خرید خود دارید. اخیرا برخی فروشگاه های موتورسیکلت با معرفی به بانک در گرفتن تسهیلات بانکی به خریداران کمک می کنند.

تعمیر و نگهداری کمتر

هر موتورسیکلتی که دارید حداقل به کمی تعمیر و نگهداری موتور سیکلت مانند تعویض روغن، حفظ فشار باد تایرها و تمیز نگه داشتن زنجیر روغن کاری شده نیاز دارد. اما هر چه موتورسیکلت جدیدتر باشد، نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری خارج از اصول اولیه دارید.

برخی از موتورسیکلت‌های جدید دارای اعلان‌هایی هستند که سیستم عملکرد ضعیفی را گزارش می‌کنند، وضعیت روغن، نازک شدن لنت‌های ترمز و غیره را گزارش می‌دهند. این امر شما را از حدس زدن زمانی که نیاز به پیگیری آن اصلاحات دارید، باز می‌ دارد.

فناوری جدید در حال توسعه برای موتورسیکلت ها، تجربه سواری را لذت بخش تر و بدون نگرانی می کند. مهندسان هر سال همچنان همه ما را با فناوری جدیدی که ایجاد می کنند تحت تأثیر قرار می دهند. این همچنین می‌تواند به این معنی باشد که ما موتورسیکلت‌ هایی خواهیم داشت که تعمیر و نگهداری را آسان می‌ کنند، شاید حتی بهتر از آنچه اکنون دارند.

موتورسیکلت‌ های مستعمل و قدیمی‌ تر به دلیل ساییدگی طبیعی که در اثر استفاده منظم ایجاد می‌شود، به تعمیرات بیشتری نیاز دارند. چنین تعمیراتی ممکن است شامل پاسخ ضعیف دریچه گاز، مشکلات الکتریکی، مشکلات ترمزگیری و/یا لرزش های قوی در سرعت های بالاتر باشد. اگر ندانید خودتان چگونه آنها را برطرف کنید، این اصلاحات می توانند زیاد شوند و کمی سخت باشند.

گارانتی

خرید یک موتور سیکلت جدید اغلب با گزینه خرید گارانتی همراه است. برخی از مردم ممکن است فکر کنند که گارانتی ارزش آن را ندارد و نمی خواهند پول خرج کنند، اما برخی فکر می کنند کاملاً ارزشش را دارد، به خصوص اگر بدانند که بلافاصله پس از خرید از موتورسیکلت خود استفاده زیادی خواهند کرد.

گارانتی موتور سیکلت یک قرارداد امضا شده بین فروشنده/تولیدکننده و مالک موتورسیکلت است که در آن سازنده قول می‌ دهد هزینه تعمیرات را در مدت زمان معینی پرداخت کند. می‌ توانید ضمانت‌ نامه سازنده را دریافت کنید که معمولاً به خرید موتور سیکلت اضافه می‌ شود.

گارانتی بسیاری از تعمیرات انجام شده توسط نمایندگی را بدون هیچ هزینه ای برای شما پوشش می دهد. این تعمیرات معمولاً شامل تعمیرات سیستم سوخت، اگزوز، برق، سیستم خنک کننده، ترمز، شاسی و موتور است. لطفا توجه داشته باشید که هر تعمیری شامل گارانتی مانند شمع، باتری، فیلتر و لاستیک نمی شود. حتماً در مورد تعمیرات خاص تحت پوشش سازنده خود صحبت کنید زیرا هر کدام متفاوت است.

عمر طولانی تر

ممکن است فکر کنید که این نکته بی‌معناست، اما بسیاری از مردم وقتی در دوراهی تصمیم‌گیری بین موتورسیکلت‌های نو و کارکرده قرار می‌ گیرند، این نکته را در نظر نمی‌ گیرند.

اگر یک موتور سیکلت جدید بخرید، بدیهی است که بیشتر عمر می کند و می توانید آن را خیلی بیشتر از یک موتور سیکلت دست دوم نگه دارید. و به دلیل افزایش فناوری که هر سال به پیشرفت خود ادامه می‌ دهد، می‌ توانید مطمئن باشید که موتورسیکلت جدیدی که خریداری کرده‌ اید ممکن است طول عمر بیشتری نسبت به موتورسیکلت‌های قدیمی‌ تر داشته باشد.

به دلیل فناوری بهبود یافته، موتورسیکلت های جدید برای راندن ایمن تر هستند. چنین پیشرفت‌ های فناوری شامل پیشرفت‌ هایی در سیستم‌ های ترمز ضدقفل، چراغ‌ های جلوی تطبیقی، گیربکس‌ های اتوماتیک، مانیتور فشار باد لاستیک‌هاست.

هر چه موتورسیکلت ها ایمن تر شوند، عمر بیشتری خواهند داشت. اساساً، اگر با موتور سیکلت خود تصادف نکنید و دچار نوعی خرابی یا تصادف نشوید، در آینده استهلاک کمتری خواهید داشت.

مزایای خرید موتورسیکلت کارکرده

در ادامه این مقاله به نکات مثبت خرید موتورسیکلت دست دوم می پردازم. در این شکی نیست، خرید یک موتور سیکلت دست دوم بسیار ارزان تر از خرید یک موتور سیکلت نو از یک نمایندگی خواهد بود. حتی اگر بخواهید از کسی که دیروز یک موتورسیکلت کاملاً نو خریده است، یک موتور سیکلت بخرید، باز هم قیمت خوبی نسبت به نو خواهد داشت. که به دلیل استهلاک است.

هنگامی که یک موتورسیکلت کاملاً جدید را برای اولین برانید، ۱۱٪ از ارزش آن را در استهلاک آن از دست خواهید داد.  موتورسیکلت ها پس از آن استهلاک اولیه، هر سال به طور متوسط ​​۱۰ درصد از ارزش خود را از دست می دهند. اگر به خرید یک موتورسیکلت دست دوم تمایل دارید، اجازه دهید شخص دیگری در همان مدت کوتاه برای شما هزینه استهلاک را بپردازد.

ارتقاء باعث افزایش ارزش می شود

برخلاف یک موتورسیکلت جدید، ارتقاهایی که روی یک موتورسیکلت دست دوم یا قدیمی انجام می دهید معمولاً ارزش آن را افزایش می دهد. این به خصوص اگر بتوانید خودتان بروزرسانی ها را انجام دهید، بیشتر می شود.

ارتقاء یک موتور سیکلت کارکرده ممکن است شامل صندلی جدید، لاستیک‌های جدید، موتور بازسازی‌ شده، مخزن رنگ‌ آمیزی شده، دسته جدید و غیره باشد. سفارشی کردن و اضافه کردن هر گونه ارتقاء به یک موتورسیکلت جدید به هیچ وجه ارزش آن را افزایش نمی دهد (معمولا).

سفارشی سازی آسان تر

بسیاری از مردم پس از خرید موتور کارکرده آن را سفارشی می کنند، زیرا دوست دارند موتورشان شخصیت و علایق آنها را توصیف کند. موتورسیکلت های مستعمل و قدیمی موجودات ساده ای هستند. اگر کسی مایل باشد، می تواند بیشتر شخصی سازی خود را انجام دهد. اکثر قاب های موتورسیکلت قدیمی با لوله های فولادی جوش داده شده به هم ساخته شده اند تا با شاسی خاصی مطابقت داشته باشند. این کار را آسان‌ تر می‌ کند و هر تغییری را که بخواهید، انجام می دهید.

موتورسیکلت‌های جدید با تیتانیوم، فیبر کربن یا آلومینیوم ساخته می‌شوند. و از آنجایی که کار روی این نوع مواد سخت‌ تر است، سفارشی کردن آن بسیار گران‌ تر خواهد بود.

ارزان تر

همانطور که قبلاً اشاره کردم، موتورسیکلت های جدید با فناوری های زیادی به بازار می آیند. داشتن آن خوب است، اما تعمیراتشان معمولا هزینه بیشتری خواهد داشت.

موتورسیکلت های مستعمل و قدیمی کمی ساده تر هستند و تعمیرشان به کار زیادی نیاز ندارد. مسلماً، موتورسیکلت های جدیدتر به تعمیرات نیاز دارند، اما این بدان معنا نیست که آنها ماشین های کاملی هستند و هرگز خراب نمی شوند.

اطلاعات زیادی از آن در دسترس است

هر موتورسیکلتی یک شهرت دارد. با یک جستجو در دنیای اینترنت، می‌ توانید هر گونه اطلاعات مورد نیاز در مورد هر دستگاهی را که تا به حال ساخته شده است، بیابید.

ایده خوبی است که درباره هر موتورسیکلتی که می‌خرید، خواه نو باشد یا دست دوم، تحقیق کنید. یک مزیت در مورد خرید یک موتورسیکلت دست دوم این است که هزاران نفر قبلاً همان مدل را آزمایش کرده اند و می توانند یک بررسی صادقانه از نحوه کلی موتور به شما ارائه دهند.

سعی نکنید در نمایندگی یا سازنده تحقیق کنید. به هر حال یک نمایندگی نمی تواند پاسخ خوبی به شما بدهد، زیرا یک مدل موتورسیکلت جدید به اندازه کافی عرضه نشده است تا مردم بدانند واقعاً چگونه است.

از طریق تحقیقات خود، می توانید توضیحاتی در مورد برخی از مشکلات بزرگ که رفع آنها دشوار است، مانند ارتعاشات قابل توجه و شتاب ضعیف، بیابید. این می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا موتورسیکلت خوبی برای سرمایه گذاری است یا خیر. شما نمی توانید این کار را با یک موتور سیکلت جدید انجام دهید. همچنین می توانید به راحتی به سوال موتور سیکلت نو بخریم یا کارکرده پاسخ دهید.

persianmotorcycle
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *