پرفروش ترین موتورهای ایران – یاماها، دایچی و اس وای ام

best motor

در این مقاله قصد داریم پرفروش ترین موتورهای ایران را با هم مقایسه کنیم. یاماها، دایچی و اس وای ام از پرفروش ترین موتور سیکلت های موجود در بازار ایران هستند که در ادامه پرفروش ترین مدل های آنها را با هم بررسی کنیم.

پرفروش ترین موتور سیکلت های موجود در بازار ایران

با فرض اینکه وفاداری به برند یک عامل نیست، کارآمدترین راه برای یافتن موتورسیکلت مناسب این است که چه نوع سبک برای موتور سواری دارید. به همین دلیل است که تقریباً هر سازنده حداقل یک مدل از هر سبک موتور تولید می کند. هنگامی که متوجه شدید که کدام نوع موتورسیکلت بهترین کاربرد را دارد، می توانید شروع به مقایسه آنها کنید، کاری که ما در اینجا در مورد یاماها، دایچی و اس وای ام از محصولات نیرو موتور انجام داده ایم.

قبل از هر نوع مقایسه ای مختصری درباره انواع موتورسیکلت توضیح می دهیم.

موتورسیکلت ها براساس حجم موتور به چهار گروه تقسیم می شوند:

  • موتورهای با حجم ۱۲۵ سی‌سی
  • حجم موتور ۱۳۵ تا ۲۰۰ سی‌سی
  • موتورسیکلت با حجم۲۵۰ سی‌سی
  • و چهارمین گروه موتورسیکلت‌ با حجمی بیش از ۲۵۰ سی‌سی تا ۱۱۰۰ سی‌ سی

گروه اول ارزان ترین گروه در بین موتورهاست و گروه چهارم از موتورسیکلت های لوکس و گرانقیمت هستند.

به غیر از حجم موتور؛ موتورسیکلت ها براساس مدل نیز به دسته های مختلف تقسیم می شوند:

  1. موتورسیکلت کراس
  2. موتورهای مخصوص خیابان (استریت)
  3. موتورهای مسابقات یا ریسینگ
  4. موتورسیکلت های تریل و …

موتورسیکلت یاماها ایروکس

موتور یاماها Aerox 155 دارای موتور ۱۵۵ سی سی است که قدرتی برابر با ۱۴.۷۹ اسب بخار و گشتاور ۱۳.۹ نیوتن متری دارد. این پیشرانه ۴ زمانه ۴ سوپاپ به BLUE CORE مجهز بوده که با سیستم رادیاتور آب خنک کنترل می شود. احتراق بهینه تر، کاهش مصرف سوخت و لرزش ها، گشتاور خروجی و افزایش قدرت از نتایج استفاده از فناوری BLUE CORE است.

یاماها Aerox 155 در دو مدل دارای ABS و بدون آن عرضه می شود. مدل ABS با ترمزهای دیسکی جلو و درام عقب با سیستم ترمز ضد قفل عرضه می شود. وزن موتورسیکلت ۱۱۶ کیلوگرم و ظرفیت مخزن سوخت ۴.۶ لیتر است.

یاماها ایروکس ۱۵۵ برای تحمل توان موتور؛ بر روی یک شاسی زیر فولادی ساخته شده است. وظایف ترمز توسط یک دیسک با ABS در جلو و ترمز عقب انجام می شود. طراحی موتور اسپرت و جذاب است و دارای ویژگی‌ های ممتازی مانند چراغ‌ های جلو LED، چراغ عقب LED، طراحی مشابه حرف V فلاپ جلو و استفاده از خطوط شکسته متعدد در طراحی فلاپ های جانبی، سیستم استارت و توقف خودکار، درگاه شارژ USB، نمایشگر ۵.۸ اینچی کیلومترشمار و رینگ های ۱۴ اینچی آلومینیومی است. چرخ های ۱۴ اینچی به ترتیب با تایرهای ۱۱۰ / ۸۰-۱۴ و ۱۴۰ / ۷۰-۱۴ ساخته شده اند.

موتور سیکلت یاماها XSR 155

موتور یاماها XSR 155 یکی از محصولات جدید یاماها با کلاس استریت (STREET) است که با برخورداری از ویژگی های فوق العاده، گزینه ای ایده آل برای گروه های سنی مختلف محسوب می شود.

موتور دارای ابعادی به طول ۲۰۰۳ میلی متر، عرض ۸۱۰ و ارتفاع ۱۱۰۰ میلی متر است. سیستم انجین موتور تک سیلندر چهار زمانه دارای خننک کننده‌ ی هوا با سیستم تحریک سوپاپ است که توانایی تولید ۱۳.۲۸ کیلو وات اسب بخار و ۱۴.۲۶ نیوتن متر گشتاور را دارد. سطح استاندارد موتور با توجه استانداردهای روز محیط زیست یورو ۴ می باشد.

سیستم سوخت رسانی انژکتوری، سوخت بنزینی، حجم باک ۱۰ لیتر، حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، استارت هندلی و برقی، گیربکس دستی ۶ دنده، جک بغل، لاستیک تیوبلس، سیستم تعلیق جلو تلسکوپی، سیستم تعلیق عقب تک کمک، کمک فنر گازی، یک عدد خروجی اگزوز و رینگ های اسپرت آلومینیومی از دیگر ویژگی های موتور XSR155 به شمار می رود. سایز چرخ جلو و چرخ عقب این مدل موتور  ۱۷ اینچ است و می­تواند برای افرادی که قد بیش از ۱۷۰ سانتی­متر دارند پیشنهاد بسیار مناسبی باشد.

موتور سیکلت دایچی VP 125

موتور دایچی VP 125 در گروه موتور سیکلت های اسکوتری بوده و گزینه مناسبی برای ترددهای شهری است. حداکثر سرعت موتور ۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده و مناسب برای رانندگی با سرعت بالا نیست. این موتور سیکلت مجهز به لامپ رشته ای است که افراد می توانند در شب با خیال راحت رانندگی کنند. حجم مخزن باک بنزین موتور ۵.۵ لیتر است و ترمزهای تعبیه شده در قسمت جلوی آن از نوع دیسکی و ترمز عقب آن از نوع کاسه ای می باشد.

از ویژگی های مثبت این موتور تک سیلندره با قابلیت استارتی و هندلی؛ می توان به برخورداری از استاندارد آلایندگی EURO 4 اشاره کرد. برخورداری از پورت USB، فضای حمل بار، سیستم سوخت رسانی انژکتوری و کلاچ اتوماتیک از دیگر ویژگی های این موتور محبوب به شمار می رود.

موتور سیکلت دایچی hx180

دایچی hx 180 موتوری با حجم ۱۸۰ سی سی و گیربکس دنده ای است که با دارا بودن مشخصات بی نظیر و کیفیت بالا، مناسب برای همه ی سنین است. طراحی موتور با ویژگی‌ های فنی آن مطابقت داشته و بسیار جوان پسند است. رینگ های موتور فولادی و به رنگ مشکی است که به ندرت آسیب می بیند.  سیستم سوخت رسانی انژکتوری و گیربکس دنده ای از ویژگی های این موتور به شمار می رود. گارد محافظ که در بخش جلو و عقب موتور سیکلت نصب می شود که از ضربه به پاهای موتورسوار جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که موتور hx 180 بسیار کم صداست.

مشخصات موتورسیکلت اس وای ام SF180

موتور اس وای ام SF180 از دیگر موتورهای محبوب در لیست پرفروش ترین موتورهای ایران قرار دارد. سیستم راه اندازی موتور به صورت استارتی است و در حین روشن شدن صدای آزار دهنده ای از خود ایجاد نمی کند.این موتور دارای گیربکس CVT (دسته ای از گیربکس های اتومات) است و موتور آن از طریق انژکتور از سوخت بنزین تغذیه می شود. مصرف سوخت پایین از دیگر ویژگی های مثبت موتور به شمار می رود. سیستم تعلیق جلوی موتور از نوع چنگال تلسکوپی و سیستم تعلیق عقب یک جفت کمک فنر قوی است. ترمز جلو و عقب آن هم از نوع دیسکی می باشد.

این موتور دارای یک پیشرانه ۱۶۹ سی سی تک سیلندر ۴ زمانه و  ۲ سوپاپ با توانایی تولید ۶ کیلووات اسب بخار قدرت و ۱۲.۵ نیوتن متر گشتاور است. در زیر صندلی یک فضای خالی با حجم مناسب قرار دارد که علاوه بر یک کلاه ایمنی می­تواند، لوازم دیگری را در خود جای دهد. چراغ های LED جلو و عقب و کیلومترشمار دیجیتالی اشاره کرد. محفظه ای در کنسول جلوی پای راننده قرار دارد که یک درگاه شارژ USB برای شارژ کردن تلفن همراه در نظر گرفته شده است.

موتورسیکلت اس وای ام Galaxy SR200

موتورسیکلت گلکسی Galaxy SR200 از دیگر محصولات محبوب نیرو موتور است که با توجه به عرضه بالای آن در لیست پرفروش ترین ها قرار دارد. این موتور هم در کلاس اسکوتر است که با حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت مناسب برای گشت های شهری است. وزن موتور تقریبا ۱۲۵ کیلوگرم است و دارای فضایی زیر است که مناسب برای حمل بار از جمله کلاه ایمنی است.

همچون دیگر اسکوترهای sym ایت موتور نیز دارای گیربکس اتوماتیک CVT است که بسیار نرم و هماهنگ عمل می کند. بر روی فرمان موتور یک کیلومترشمار دیجیتالی قرار دارد. ترمزهای جلو و عقب موتور هر دو از نوع دیسکی است که به راحتی موتور را کنترل می کنند. ظرفیت باک ۵.۵ لیتر و سیستم سوخت رسانی انژکتوری از دیگر ویژگی های مثبت این موتور محبوب است.

 

persianmotorcycle
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *