موتورسیکلت برقی بخریم یا بنزینی؟

موتورسیکلت برقی بخریم یا بنزینی؟

موتورسیکلت برقی بخریم یا موتور بنزینی ؟ این سوالی است که از ده سال پیش مطرح است. در آن زمان، علیرغم اینکه موتورسیکلت های برقی بیش از نمونه های بنزینی خود برای محیط زیست سودمند بودند، هیچ مزیت آشکار دیگری برای صحبت وجود نداشت. با این حال، امروزه اوضاع کاملا فرق کرده است. مزایای زیست محیطی هنوز وجود دارد، اما اکنون بسیاری از جنبه های دیگر وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. برندهایی مانند دیمون فناوری پیشرفته موتور سیکلت را توسعه داده اند تا موتورسیکلت های برقی توانایی زیادی را داشته باشند. در نتیجه، موتورهای برقی از نظر قدرت، ظاهر و فناوری شروع به سبقت گرفتن از موتورهای بنزینی کرده اند. خرید موتورسیکلت برقی یا بنزینی؛ این یک تصمیم مهم است!

موتورسیکلت برقی بخریم یا بنزینی؟

بازار موتورسیکلت های برقی سریع ترین رشد در بخش خودروهای الکتریکی سبک را داشته است که در آن می توانید اسکوتر و موتورسیکلت های برقی را پیدا کنید. از آنجا که موتور سیکلت همیشه نمادی از مردانگی و سبک زندگی عصیانگرانه بود، اغلب اظهارنظرهایی شنیده می شود که موتورسیکلت های برقی اصلاً موتورسیکلت واقعی نیستند. آنها ساکت و تمیز هستند. صدای غرش موتور ندارند. اما امتیازات دیگری نیز وجود دارد. که با هم آنها را بررسی می کنیم. در ادامه می خواهیم موتور بنزینی و برقی را با هم مقایسه کنیم، پس از این مقایسه خودتان باید تصمیم بگیرید که کدامیک برایتان مناسب تر است.

۱. تحویل گشتاور و قدرت فوری

اگر می خواهید در یک لحظه از ۰ به ۱۰۰ بروید، پس موتورسیکلت های الکترونیکی مورد علاقه شما هستند. اما برای یک موتورسیکلت بنزینی مدتی طول می کشد تا به حداکثر قدرت و گشتاور خود برسد، در حالی که موتورسیکلت برقی از ۰ دور در دقیقه بلافاصله به اوج قدرت و گشتاور می رسد. آنها همچنین قادرند این پیک قدرت و گشتاور را در کل محدوده با ثبات بیشتری حفظ کنند. با موتورسیکلت بسیار سبک تر و کوچکتر می توانید عملکردی مشابه با دوچرخه بنزینی داشته باشید. اگر شتاب مورد نظر شماست، یک موتور برقی بزرگتر را امتحان کنید.

این بدان معناست که شما می توانید با دوچرخه بنزینی با یک موتورسیکلت برقی بسیار سبک تر و کوچکتر به عملکردی قابل مقایسه دست پیدا کنید ، یا می توانید با یک موتور بزرگتر برقی بزرگتر شتاب بگیرید.

این در عمل چگونه است؟ بیایید در زیر نگاهی بیندازیم.

مدل موتورسیکلت ۲۰۱۸ royal enfield himalayan (411cc) ۲۰۱۶ honda NC700x (670cc) ۲۰۲۰ Triumph Scrambler 1200 XE (1200cc) Ducati Panigale V4 (1103cc) Damon Hypersport
 ۰-۶۰MPH ۹.۸ ۴.۹ ۳.۸ ۳.۳ ۳>

۲. هزینه تعمیر و نگهداری کمتر

اگر یک موتورسوار باتجربه باشید، می دانید که موتورسیکلت های بنزینی بسیار ساده هستند و اغلب به نگهداری احتیاج دارند. اگرچه این ممکن است برای برخی جذاب باشد، اما اکثریت موافقند که تعمیر و نگهداری مداوم موتور سیکلت لذت داشتن موتور سیکلت را از بین می برد. خوشبختانه موتورسیکلت های برقی داستان متفاوتی دارند. از آنجا که آنها از پیستون، شیرآلات، روغن، کاربراتور – یا هر جز دیگری که ممکن است به توجه شما نیاز داشته باشد- برخوردار نیستند، هزینه نگهداری آنها بسیار کم است. تنها کافی است که آن را شارژ کنید، لاستیک های خود را چک کرده و از سواری لذت ببرید! برای اطلاعات بیشتر مقاله مزایا و معایب موتورسیکلت برقی را مطالعه کنید.

موتورسیکلت برقی بخریم یا بنزینی؟

۳. موتورسیکلت های برقی راحت ترند

آیا هنگام توقف پشت چراغ قرمز احساس لرزش می کنید؟ اما هنگام دوچرخه سواری الکترونیکی می توانید آن را فراموش کنید. برخی از موتورسواران استدلال می کنند که ارتعاشات موتور بخشی از این تجربه است، اما به نظر ناخوشایند است. مطمئناً، اکنون بسیاری از موتورهای بنزینی ضد تعادل دارند که می توانند ارتعاشات را کاهش دهند، اما این یک کمک باند است.

موتورسیکلت های برقی همچنین برای رانندگی در ترافیک و سایر سناریوهای شهری راحت ترند. بدون نگرانی از کلاچ یا دنده، می توانید از سواری و تغییر هر سه ثانیه لذت ببرید.

یک برتری دیگر، کمبود صدای اگزوز است. موتورسیکلت های برقی در حقیقت ساکت نیستند. آنها صدای موتور و تسمه خود را دارند، اما نسبت به اگزوز موتور بنزینی بسیار کم صدا است.

۴. سکوت

این یکی از دلایل بحث برانگیز انتخاب موتورسیکلت برقی است. آلودگی صوتی یک چیز واقعی است. ثابت شده است که بر سلامت انسان تأثیر می گذارد و تأثیرات مخربی بر حیات وحش دارد. بسیار لذت بخش است که از یک سواری طولانی در طبیعت با صدای باد و پرندگان که شما را همراهی می کنند لذت ببرید. همچنین می توانید بدون مزاحمت برای همسایگان خود در هر ساعت از روز و شب از محله آرام خود عبور کنید.

موتورسیکلت های برقی نه تنها مانع از بیدار شدن با همسایگان در شبگردی می شوند، بلکه به شما این امکان را می دهند که صداهای اطراف خود را تجربه کنید و به طور کلی تجربه شادتر و آرام تری از سواری را به دنبال خواهید داشت.

۵. محدوده رانندگی

هنگام صحبت از عملکرد کلی، موتورسیکلت هایی با اندازه و وزن مشابه تقریباً یکسان عمل می کنند. با توجه به مسافتی که می توانید با یک موتورسیکلت برقی فتح کنید در مقایسه با مسافتی که با یک موتور سیکلت بنزینی عبور می کنید، این یک مزیت است. دلیل آن این است که باتری ها به راحتی نمی توانند به اندازه مخزن بنزین ذخیره کنند. این ممکن است برای رفت و آمد روزانه مشکلی نداشته باشد زیرا موتور سیکلت برقی به راحتی در پریز برق شارژ می شود. این مسئله هنگام رفتن به یک سفر طولانی یا هنگام سوار شدن در بیابان ایجاد می شود. یک روش هوشمند برای غلبه بر اضطراب محدوده، برنامه ریزی سفر با توجه به توانایی برد دوچرخه الکترونیکی و همراه داشتن شارژر است.

۶. بازدید کمتر از مکانیکی

مکانیک محلی شما هنگامی که تصمیم به خرید موتورسیکلت برقی می گیرید خوشحال نخواهد شد. اصولاً موتورسیکلت برقی از موتور الکتریکی، باتری و کنترلر ساخته می شود. با قطعات متحرک کمتر، موارد کمتری وجود دارند که می توانند بشکنند و همین باعث می شود پول بیشتری در جیب شما بماند. فقط باید نگران مواد مصرفی باشید: شکستگی، لاستیک، شستشوی مایعات … برخی از موتورسیکلت های برقی مجهز به ترمز احیا کننده هستند که عمر لنت ترمز را افزایش می دهد، زیرا بخش قابل توجهی از وظیفه ترمز را می توان به جای موتور مکانیکی با موتور الکتریکی انجام داد.

موتورسیکلت برقی یا گازی؟

دشوار است که این دو را در کنار هم مقایسه کنید و بگویید یک برنده مشخص وجود دارد. با این حال، در نهایت، موتورسیکلت های برقی برنده خواهند شد.

موتورهای بنزینی فقط نمی توانند به همان بازدهی برسند که موتور الکتریکی ارائه می دهد و با پیشرفت تکنولوژی، نقطه ضعف بزرگ موتورسیکلت های برقی ناپدید می شود. این نقطه ضعف محدوده است که برای رانندگی در شهر مناسب است، اما برای مسافت های طولانی به معنای توقف منظم برای شارژ مجدد باتری است.

وسایل نقلیه الکتریکی در حال تبدیل شدن به یک امر عادی هستند، این بدان معناست که نقاط شارژ بیشتر، موتورهای بهتر و بازار دست دوم بیشتری برای وسایل نقلیه وجود دارد که به طور کلی آنها را ارزان تر می کند.

در حال حاضر، موافقان و مخالفانی وجود دارد، اما به نظر می رسد که مزایای موتورسیکلت های برقی همچنان در حال رشد است و با گذشت زمان، خودروهای بنزینی حتی از رده خارج می شوند.

persianmotorcycle
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *